Na jakim biegu wchodzić w zakręt?
REKLAMA
REKLAMA
Zakręt? A więc redukcja i puszczamy sprzęgło
Zasada pokonywania zakrętów nie jest wielką tajemnicą. Uczą jej już w czasie kursu na prawo jazdy. A więc jeżeli pojazd porusza się zbyt szybko, należy zredukować bieg i puścić sprzęgło jeszcze przed wjechaniem w łuk. Ale na jaki bieg zredukować? To pytanie, które zadaje duża ilość internautów.
REKLAMA
Na jakim biegu wchodzić w zakręt? Jednej odpowiedzi nie ma...
Jednoznacznej odpowiedzi na tak zadane pytanie niestety nie ma. Bo wszystko zależy od prędkości pojazdu, ale także tego jak ostry jest łuk, przed którym znajduje się auto. W przypadku osiedlowej uliczki, która skręca pod kątem 90 stopni, konieczna może być redukcja nawet do drugiego przełożenia. W przypadku lekkiego łuku i jazdy w trasie redukcja może nie być konieczna wcale, ewentualnie np. z szóstki na piątkę.
Na jakim biegu wchodzić w zakręt? Uważaj na redukcję o za mało lub za dużo biegów
Bieg podczas wchodzenia w zakręcie trzeba dobrać do prędkości i tego jak bardzo skręca droga. Warto jednak pamiętać też o samym aucie, a właściwie to możliwościach jego silnika. Każdy motor może mieć inaczej ustawiony optymalny moment obrotowy oraz długość poszczególnych biegów. Konieczne jest zatem wyczucie i znajomość auta. Redukcja na bieg zbyt niski sprawi, że silnik zawyje, a koła na mokrej nawierzchni mogą stracić kontakt z nawierzchnią. Przy zbyt mocnym hamowaniu i zbyt małej redukcji motor może po prostu zgasnąć.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.