REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych

Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych
Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych
Materiały prasowe Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Ekologiczna opona Goodyear jest w 90 proc. wykonana z materiałów odnawialnych. To raz. Dwa została dopuszczona do użytkowania!

Ekologiczna opona to mniejszy ślad węglowy i oszczędność paliwa

Opona demonstracyjna, która aż w 90 proc. składa się z materiałów odnawialnych, przeszła wszystkie obowiązujące testy regulacyjne i została dopuszczona do ruchu drogowego. A to nie koniec dobrych informacji. Aż 17 składników odnawialnych w 12 komponentach opony i niższe opory toczenia w porównaniu z oponą z tradycyjnych materiałów – to oznacza, że nowa opona Goodyear może w przyszłości oferować większą oszczędność paliwa i jednocześnie obniżać ślad węglowy.

REKLAMA

Goodyear zaprezentował ekologiczną oponę podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Ekologiczna opona Goodyear

Ekologiczna opona Goodyear

Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych

Materiały prasowe Goodyear

Ekologiczna opona Goodyear`a. Na czym polega nowość?

Ekologiczna opona Goodyear w 90 proc. wykonana z materiałów odnawialnych. Gdzie ukrywają się innowacje? Tych jest kilka:

  • Cztery rodzaje sadzy, które są wytwarzane z metanu, dwutlenku węgla, oleju roślinnego i oleju z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji.
  • Olej sojowy jest surowcem pochodzenia biologicznego, który pomaga zmniejszyć zużycie produktów ropopochodnych. Na rynku pozostaje znaczna nadwyżka oleju, która jest dostępna do wykorzystania w przemyśle.
  • Odmiana krzemionki wytwarzana z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci.
  • Bio-odnawialne żywice z drzewa sosnowego, które zastępują żywice ropopochodne, stosowane dla zwiększenia właściwości trakcyjnych opony.
  • Drut koralikowy i kordy stalowe ze stali o wysokiej zawartości surowców wtórnych, produkowanej w procesie elektrycznego pieca łukowego (EAF). Wykorzystanie procesu EAF pozwala na produkcję stali przy mniejszym zużyciu energii i większej zawartości surowców wtórnych.
  • Polimery z surowców bio- i bio-cyrkulacyjnych z certyfikatem ISCC.
Ekologiczna opona Goodyear

Ekologiczna opona Goodyear

Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych

Materiały prasowe Goodyear

Kiedy na rynku pojawi się ekologiczna opona Goodyear`a?

Ekologiczna opona Goodyear wykonana w 90 proc. materiałów odnawialnych na razie jest produktem demonstracyjnym. To jednak nie oznacza, że producent ma zamiar porzucić tą technologię. Będzie ją wdrażał stopniowo. Pierwszy krok zostanie wykonany jeszcze w tym roku. Goodyear ma zamiar wprowadzić na rynek w limitowanej serii ogumienie, które w 70 proc. jest zbudowane z materiałów zrównoważonych. Na razie nie znamy jednak konkretnej daty premiery produktu ani jego ceny. Na te informacje trzeba jeszcze poczekać.

Materiały odnawialne w ekologicznych oponach to wyzwanie na dziś

No dobrze, ale co tak właściwie stoi na przeszkodzie w popularyzowaniu materiałów odnawialnych wykorzystywanych do produkcji opon? Wprowadzenie na rynek opony wykonanej w np. 90 proc. z materiałów zrównoważonych będzie wymagało dalszej współpracy z dostawcami firmy, aby dokładnie oszacować ilość odnawialnych materiałów niezbędną do produkcji takich opon w dużych ilościach. Chodzi o stworzenie łańcucha dostaw w taki sposób, żeby mógł sprostać rynkowemu zapotrzebowaniu.

Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych
Materiały prasowe Goodyear
Ekologiczna opona Goodyear. 90 proc. materiałów odnawialnych
Materiały prasowe Goodyear
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA