Jakie powinny być opony? Takie same!
Polskie przepisy zakładają, że opony zamontowane na jednej osi powinny być identyczne. Co to jednak oznacza w świetle prawa? Ustawodawca miał na myśli ten sam model, ten sam bieżnik, ten sam rozmiar oraz te same indeksy prędkości i nośności. Nie ma tu słowa o wysokości bieżnika. Specjaliści z rynku oponiarskiego zalecają jednak, aby wysokość bieżnika między oponami zamontowanymi na tej samej osi nie miała wychyleń większych niż 20 - 30 proc. W przeciwnym razie może to powodować problemy, które kierowca dość szybko zauważy w czasie jazdy samochodem.
Różna wysokość bieżnika na jednej osi to problem z jazdą prosto!
Różna wysokość bieżnika na jednej osi sprawia przede wszystkim, że samochód nie jest w stanie jechać prosto. Auto będzie ściągało w tą stronę, po której bieżnik jest wyraźnie niższy. Skutek? W razie pojawienia się problemu, diagnostykę należy prowadzić nie tylko pod kątem zawieszenia czy geometrii. Kluczowe okażą się także opony. Powinien pamiętać o tym każdy kierowca, który np. uszkodził oponę i uzupełnił komplet wcześniej już użytkowany jedną sztuką nowego ogumienia.