Jak naprawić parujące reflektory?
REKLAMA
REKLAMA
Problem z parującymi reflektorami wbrew pozorom nie jest łatwy do rozwiązania. Podstawowa sprawa to demontaż parującej lampy (lub lamp). Pierwsze oględziny można wykonać na samochodzie przy zamontowanych światłach, więcej zobaczymy jednak na stole. Zaczynamy od sprawdzenia szczelności lampy z tyłu obudowy, taka naprawa będzie najtańsza i najszybsza. Sprawdzamy nakrętki w miejscach osadzania żarówek, gdyż nawet najmniejsza nieszczelność powoduje powstawanie pary w lampie. Uważnie przyglądamy się uszczelkom, czy nie podwinęły się lub nie sparciały. Po operacji polewamy lampę wodą, oczywiście po kloszu.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymieniać żarówki?
Jeżeli lampa dalej paruje, zostaje nam tylko rozklejenie szkła. Operacja ta należy do bardzo delikatnych i precyzyjnych. Zaczynamy od rozklejenia szkła, do czego użyjemy opalarki. Lekko podgrzewając, plastik spowodujemy rozpuszczenie się kleju, co umożliwi nam demontaż szkła. Gdy już odkleimy szkło od reszty lampy, możemy wyczyścić szkło od spodu.
Nie dotykajmy wnętrza lampy (odbłyśnika). Jeżeli jest mokra, zostawiamy, żeby samoistnie wyschła.
Składając lampę, czyścimy miejsce wklejenia szkła. Musimy usunąć wszystkie resztki starego kleju. W przeciwnym razie lampa będzie parować jeszcze mocniej. Do klejenia używamy kleju do szyb, który zapewni mocne i szczelne połączenie. Pamiętajmy, aby rozprowadzić klej dokładnie i równomiernie. Zbyt wielka ilość kleju doprowadzi do jego wypłynięcia poza obręb szkła i może spowodować jego uszkodzenie. Jeżeli już nam się to przydarzy, należy klej zostawić i poczekać aż zaschnie, po czym zeskrobać delikatnie nożykiem.
Zobacz również: Jak "pożyczać" prąd?
REKLAMA
REKLAMA