Fiat Uno: nierówna praca silnika 1.0 Fire. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Na obudowie aparatu zapłonowego Fiata Uno Fire 1,0 znajduje się niewielka puszka z doprowadzonym gumowym wężem. Jest to nic innego, jak pneumatyczny siłownik, odpowiedzialny za regulację zapłonu. Na początku proponujemy sprawdzenie tego urządzenia. Ściągamy gumowy przewód i przy włączonym silniku przytykamy palec do wylotu. Czuć zasysanie i nagle silnik stabilizuje obroty, świadczy to o usterce.
REKLAMA
Zobacz również: Jak ocenić stopień zużycia elementów korbowodu i wału korbowego silnika?
Rozpoczynamy od demontażu siłownika, odkręcamy dwie śrubki, górną oraz dolną. Następnie odcinamy opaskę mocującą przewody przerywacza. Teraz odchylamy puszkę i mamy dostęp do dźwigni regulatora. Jest naciągnięta na kulowy uchwyt. Musimy ją ostrożnie wyciągnąć, podważając śrubokrętem. Zaczynamy od prawej strony kierując się w lewo. Przystępujemy do montażu nowego regulatora. Najpierw nakładamy dźwignię na kulę elementu regulacyjnego, powinna swobodnie się poruszać.
Zobacz również: Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?
Na koniec montujemy obudowę na swoim miejscu i przykręcamy dwa wkręty, górny i dolny. Zakładamy gumową rurkę i odpalamy silnik. Efektem naszego działania powinna być stabilna i równa praca.
REKLAMA
REKLAMA