Fiat Uno: kasowanie błędów
REKLAMA
REKLAMA
W celu skasowania błędów zwykle wystarczy odłączyć zasilanie, ale nie jest to metoda działająca we wszystkich autach. Komputer w tym modelu nie jest skomplikowany i nie posiada zdolności zapamiętania błędów do czasu podłączenia specjalistycznego urządzenia. Takie rozwiązanie jest zastosowane w nowych autach.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Uno: wymiana wahacza – opis krok po kroku
Chcąc wykasować błędy jednostki sterującej, musimy wykonać kilka czynności. Najpierw odłączamy mufę, która łączy jednostkę z wiązką. Druga metoda to odkręcenie klemy masowej. Następnie musimy poczekać od trzech do pięciu minut i podłączamy wcześniej zdemontowane elementy. Teraz uruchamiamy silnik nie dotykając pedału gazu. Od razu możemy rozpocząć spokojną jazdę albo przeprowadzamy odpowiedni test. Robimy to, aby sprawdzić, czy wszystko jest prawidłowo naprawione.
Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?
Czekamy na wolnych obrotach na włączenie się wentylatora. Możemy jednocześnie obserwować zachowanie się silnika i kontroli wtrysku (jeżeli taka występuję). Jego praca powinna być równomierna bez zbędnych zakłóceń. Test przeprowadzamy przy wyłączonych odbiornikach, które pobierają prąd z układu zasilania samochodu. Tutaj również nie naciskamy pedału gazu do końca kontroli.
REKLAMA
REKLAMA