Sytuacja, w której silnik dławi się przy przyspieszaniu, jest nie tylko denerwująca dla kierowcy. To też problem, który może mieć potężne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Bo nietrudno wyobrazić sobie scenariusz, w którym ujawnia się np. podczas wyprzedzania czy ruszania z ulicy podporządkowanej. Aby usprawnić jazdę pojazdem i przede wszystkim nie potęgować skali ewentualnych uszkodzeń, kierowca powinien jak najszybciej udać się do mechanika. Ten zdiagnozuje usterkę.
Powodów, które sprawiają że silnik dławi się przy przyspieszaniu, może być bardzo wiele. Szczęście polega jednak na tym, że w większości przypadków to usterki niegroźne, które zakłócają pracę elektroniki sterującej silnikiem. Przykład? Czasami wystarczy wymienić wartą 100 złotych cewkę zapłonową lub już kilkanaście złotych świece zapłonowe. Najkosztowniejsze naprawy? Te zdecydowanie będą dotyczyć przepływomierza i zaworu EGR.
Silnik dławi się przy przyspieszaniu? To może oznaczać:
- zużyte świece zapłonowe,
- uszkodzone przewody wysokiego napięcia,
- uszkodzoną cewkę zapłonową,
- uszkodzenie jednej z sond lub czujników w silniku,
- zabrudzenie przepływomierza,
- zatkanie zaworu EGR,
- problem z pompą paliwa,
- zatkanie filtra paliwa,
- brud i korozja zebrane w zbiorniku paliwa.