REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skargi na ubezpieczycieli. Które towarzystwa wypadają najgorzej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skargi na ubezpieczycieli. Które towarzystwa wypadają najgorzej?
Skargi na ubezpieczycieli. Które towarzystwa wypadają najgorzej?

REKLAMA

REKLAMA

Skargi na ubezpieczycieli, czyli dziś sprawdzimy, do których firm oferujących polisy OC i AC dla aut kierowcy najczęściej mają zastrzeżenia.
rozwiń >

Skargi na ubezpieczycieli, czyli jak liczone są statystyki?

Zestawienie pokazujące ilość skarg na ubezpieczycieli postanowili przygotować przedstawiciele porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Nie są to jednak wyniki ilościowe. Takie mogłyby zamazać obraz sytuacji, bo większe towarzystwo z większą ilością klientów automatycznie wypadłoby gorzej. Ich liczba dla uzyskania pewnej miarodajności została przeliczona na 1 proc. udziału rynkowego firmy zmierzonego składką przypisaną brutto OC i AC. Jak prezentują się wyniki?

REKLAMA

Na które firmy kierowcy skarżą się najrzadziej?

Zestawienie ilości skarg złożonych w roku 2021 przez kierowców na działania poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych oferujących polisy OC i AC przedstawiają się następująco. Na liście umieściliśmy osiem firm, które mogą pochwalić się najniższym wskaźnikiem:

  1. PKO TU S.A. (0,10% udziału rynkowego) - 10 skarg na 1% udziału rynkowego
  2. Polski GAZ TUW (0,07% udziału rynkowego) - 15 skarg na 1% udziału rynkowego
  3. TUiR Warta S.A. (18,77% udziału rynkowego) - 15 skarg na 1% udziału rynkowego
  4. TUW Pocztowe - obecnie AGRO TUW (0,49% udziału rynkowego) - 20 skarg na 1% udziału rynkowego
  5. TUiR Allianz Polska S.A. (4,69% udziału rynkowego) - 24 skargi na 1% udziału rynkowego
  6. STU Ergo Hestia S.A. (17,82% udziału rynkowego) - 24 skargi na 1% udziału rynkowego
  7. Generali TU S.A. oraz Concordia Polska TU S.A. (4,92% udziału rynkowego) - 27 skarg na 1% udziału rynkowego
  8. PZU S.A. (29,39% udziału rynkowego) - 30 skarg na 1% udziału rynkowego

Pełna lista skarg na ubezpieczycieli:

Skargi na ubezpieczycieli 2021

Skargi na ubezpieczycieli. Które towarzystwa wypadają najgorzej?

Materiały prasowe Ubea.pl

Zestawienie liczby skarg na ubezpieczycieli. Co z niego wynika?

REKLAMA

Wnioski płynące z tego zestawienia? Dobra informacja jest taka, że rynkowi liderzy wypadli naprawdę dobrze. Na powyższej liście nie zabrakło takich tuzów, jak PZU, Warta czy Ergo Hestia, ale też firm o średnim udziale, czyli Generali czy Allianz. A kolejna dobra informacja wynika z porównania wyników z roku 2021 do wyników z roku 2020.

Cieszyć może pewna poprawa sytuacji względem poprzedniego roku. Podobna analiza Ubea.pl opierająca się na danych Rzecznika Finansowego z 2020 roku wskazywała, że trzej ubezpieczyciele osiągnęli wyniki znacznie przekraczające 60 skarg na 1 proc. udziału rynkowego. Taka częstotliwość skarg niestety jest już mocno niepokojąca. Nawet jeśli uwzględnimy fakt, że nie wszystkie wnioski do RF o rozpoczęcie postępowania interwencyjnego są uzasadnione. – komentuje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Skargi na ubezpieczycieli a dalsze rekomendacje KNF

Trzeci z wniosków pozytywnych dotyczy Avivy i Link4. Te firmy zanotowały dużą poprawę wyników, co oznacza że poprawiły też standardy obsługi klientów. A pozytywny trend powinien się utrzymać także i w roku 2022. A wszystko za sprawą wprowadzenia w najbliższym czasie rekomendacji KNF dotyczącej likwidowania szkód komunikacyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak złożyć skargę na ubezpieczyciela?

REKLAMA

Na początek warto zastanowić się nad tym, jaki ma być cel złożenia skargi na ubezpieczyciela. Jeżeli chodzi o zaprzestanie nieuczciwych praktyk, pismo należy skierować do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. On przeanalizuje sprawę, zbada standardy firmy, a gdy wykaże że ta stosuje nieuczciwe praktyki, może ukarać ją karą finansową i nakazać zmianę mechanizmu postępowania.

W sytuacji, w której kierowca chce walczyć np. o wyższe odszkodowanie lub wypłatę odszkodowania, skargę na ubezpieczyciela należy złożyć do Rzecznika Finansowego. Może on interweniować w konkretnych sprawach, a nie sprawach ogólnych. Rzecznik poprosi o wyjaśnienia i wyrazi swoją opinię na temat sprawy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA