Cinema Drive jako element szkolenia kierowcy
Odpowiedzią na istotną potrzebę skutecznej edukacji młodych kierowców jest rewolucyjny program kinowy Cinema Drive, który uruchomiony został przez Cinema Park w 6 krajach (Australia, Izrael, Meksyk, Polska, USA, Wielka Brytania). Projekt skierowany jest bezpośrednio do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy – wchodząc w dorosłość – zdobywają nowe umiejętności, także w zakresie prowadzenia samochodu. Cinema Drive efektywnie adresuje najważniejsze aspekty bezpieczeństwa na drodze, takie jak jazda po alkoholu, rozproszenie uwagi czy presja otoczenia, i zapoznaje z konsekwencjami ryzykownych zachowań na drodze. Część merytoryczna programu została przygotowana przez psychologów i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, dzięki czemu możliwa jest zmiana postaw oraz świadomość młodzieży w tym temacie.
Kino nie tylko bawi ale może także uczyć młodzież
Innowacyjna forma kinowych seansów jest atrakcyjna dla młodych ludzi, którzy chętnie korzystają z tego typu rozrywki. Dlatego też, w ramach Cinema Drive, czeka ich 2-godzinny seans z 4 materiałów audiowizualnych. Bohaterami wszystkich odcinków są młodzi ludzie, z którymi uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mogą się identyfikować. Różne formy przekazu, w tym filmy 3D czy słuchowisko, nie tylko wciągną nastolatków w świat przedstawiony w programie, ale także sprawią, że cenne informacje zostaną przez nich zapamiętane na długo.
Program seansu filmowego Cinema Drive
Cinema Drive rozpoczyna film Nieodebrana wiadomość, który podkreśla istotę skupienia i koncentracji podczas prowadzeniu samochodu. Przygotowany w formie policyjnego serialu kryminalnego, pozwala w pełni wczuć się w sytuację i zastanowić nad konsekwencjami rozproszenia uwagi za kierownicą. Film Gorzki smak alkoholu, przygotowany w wersji 3D, uświadamia młodym widzom, że nawet jedna dawka alkoholu może stanowić niebezpieczeństwo dla kierowcy i… jego pasażerów. Słuchowisko Jazda w ciemnościach pozwala natomiast zrozumieć, jak istotną rolę odgrywa presja rówieśnicza w codziennym życiu, także w kontekście jazdy samochodem. Forma ta w wyjątkowo efektywny sposób uruchamia wyobraźnię młodych ludzi, dzięki czemu mogą skutecznie zapamiętać przedstawioną w nim sytuację i jej przesłanie. Na tym jednak nie koniec! Ostatnia część Cinema Drive to porady eksperta, które pozwolą młodym kierowcom utrwalić najważniejszy przekaz i wyjechać na drogę w pełni świadomymi.
Wyniki badań są obiecujące
Z badań pilotażowych (wzięło w nich udział 1007 uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych) przeprowadzonych przez Cinema Park w maju ub.r. wynika, że program edukacyjny Cinema Drive przynosi realną zmianę w świadomości młodych ludzi. Prawie 70% badanej młodzieży w Polsce oceniło go jako wartościowy z ich punktu widzenia. Po zapoznaniu się z programem, aż ¾ młodych kierowców deklaruje, że nie wsiądzie po wypiciu jednego piwa lub napoju alkoholowego za kierownicę. Cinema Drive wyraźnie identyfikuje także problemy lekceważone przez młodzież i uświadamia im skalę zagrożenia. Przed obejrzeniem seansu, aż 60% badanych deklarowało, że wielokrotnie prowadziło auto, nie posiadając prawa jazdy. Dzięki programowi Cinema Drive, co trzeci młody kierowca ma świadomość, iż takie zachowanie jest niebezpieczne.
Cinema Park posiada ponad 7-letnie doświadczenie w edukacji najmłodszych członków naszej społeczności. Postanowiliśmy to wykorzystać i wesprzeć rodziców, nauczycieli, a także młodych kierowców w aspekcie bezpiecznych zachowań na drodze. Jesteśmy przekonani, że tylko odpowiednio przeprowadzona edukacja – a więc wykorzystująca innowacyjne, akceptowalne przez młodego widza technologie – pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach – mówi Monika Wolska, Project Manager Cinema Park. Akcja pilotażowa pokazała, że po seansach Cinema Drive aż 63% młodzieży jest świadoma konsekwencji niebezpiecznych zachowań za kierownicą. To mocna podstawa i nadzieja na to, że z roku na rok będzie coraz bezpieczniej!
Program edukacyjny Cinema Drive dedykowany jest zorganizowanym grupom ze szkół ponadgimnazjalnych. Seanse można zobaczyć w Cinema Park w Warszawie (Cinema City Bemowo) oraz Cinema Park w Krakowie (Cinema City Bonarka). Koszt biletu to 22 zł (plus opłata za okulary 3D w wysokości 3 zł).
Źródło: materiały prasowe Cinema City