REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Testy Volkswagena Polo R WRC

Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland.   Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW

REKLAMA

REKLAMA

Jazdy testowe nowego Volkswagena Polo R WRC zakończyły się sukcesem. Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland.

Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła.

REKLAMA

„Pierwszy test nowego Polo R WRC to wyjątkowa chwila, stanowiąca ważny krok na drodze ku naszym startom w rajdowych mistrzostwach świata” – tłumaczył dr Ulrich Hackenberg. „Precyzyjnie realizujemy harmonogram i możemy teraz sprawdzać w warunkach rzeczywistych nasze koncepcje i rozwiązania. WRC to najwyższa liga w sporcie motorowym, stanowi duże wyzwanie dla zespołu, kierowców i sprzętu. Podjęliśmy to wyzwanie i efektywnie wykorzystamy czas, jaki pozostał do pierwszego startu.”

Zobacz też: Nowość Volkswagena pomieści 16 osób

REKLAMA

Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. „Dołączenie do zespołu tworzącego i testującego nowe Polo R WRC sprawia mi dużą przyjemność, a fakt,
że mogłem przejechać nim pierwsze kilometry, to naturalnie duży zaszczyt” – stwierdził Carlos Sainz. „Samochód jest jeszcze we wczesnym stadium, ale już teraz sprawia wrażenie bardzo dobrego. Dla całego zespołu – inżynierów, mechaników czy kierowców – jest bardzo ważne, aby móc tak wcześnie poznać realny samochód, móc go testować i udoskonalać.”

„Pierwsze Polo R WRC jest prototypem samochodu, który weźmie udział w rajdach i będzie nam służyło w najbliższych miesiącach, jako testowy nośnik różnych podzespołów, na przykład silników, przekładni i elementów zawieszenia. Doświadczenia, które zbierzemy, wykorzystamy przy budowie ostatecznej wersji Polo R WRC” – wyjaśnił Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „W przyszłym roku mamy zaplanowany szeroko zakrojony program testów na asfalcie, szutrze, błocie i śniegu, by jak najlepiej przygotować się do sezonu 2013.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen najlepszym koncernem samochodowym

Volkswagen kontynuuje również próbne starty w rajdowych MŚ. W następnym tygodniu Niemiec Sepp Wiegand ze zwycięzcą „Dakaru” Timo Gottschalkiem jako pilotem oraz Holender Kevin Abbring z pilotką Larą Vanneste wystartują w Rajdzie Wielkiej Brytanii w Walii (10 – 13 listopada). W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni.

Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

W 2024 r. 457 fotoradarów zarejestrowało 691,3 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej dochodziło do naruszenia przepisów? Który fotoradar zarejestrował najwięcej wykroczeń w 2024 r.? Poniżej prezentujemy 5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

5 miejsc, gdzie najczęściej dostaniesz mandat za naruszenie prędkości

W 2024 r. 62 urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały 366,2 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej kierowcy przekraczali prędkość? Poniżej prezentujemy listę 5 miejsc, w których urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały największą liczbę naruszeń w 2024 r.

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty. W 2024 r. 45 urządzeń RedLight działających na skrzyżowaniach, zarejestrowało 62 tys. wykroczeń. Które lokalizacje zarejestrowały największą liczbę naruszeń? Co z systemem RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych?

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa!

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa! Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, tym razem został uruchomiony we Wrocławiu.

REKLAMA

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

REKLAMA