Produkcja czeskiego SUV-a - Skody Yeti, wyraźnie wzmocniła pozycję marki na światowych rynkach.
Od premiery w 2009 roku Skoda Yeti cieszy się popularnością i odnosi liczne sukcesy na światowych rynkach. W 2010 roku marka dostarczyła klientom 52 500 egzemplarzy tego SUV-a, a w tym roku jego sprzedaż wzrosła już o 34%. Obecnie czeska fabryka w Kvasinach wyprodukowała już 100 tysięcy sztuk Yeti.
Zobacz również: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko
"Yeti to wielki sukces marki Skoda. Fakt, że w ciągu dwóch lat zdołaliśmy osiągnąć liczbę 100 000 wyprodukowanych sztuk tego modelu, tylko to potwierdza. Yeti jest jedną z najatrakcyjniejszych propozycji na rynku wśród tak popularnego segmentu kompaktowych SUV-ów i dodam, że odgrywa ważną rolę w naszej strategii wzrostu." - powiedział Michael Oeljeklaus, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję.
Yeti otrzymał 5 gwiazdek w europejskich testach zderzeniowych Euro NCAP. Najlepsza nota w tych testach jest dowodem na najwyższy poziom bezpieczeństwa, który gwarantuje Skoda Yeti zarówno pasażerom, jak i kierowcy.
Zobacz również: Dlaczego SUV to nie auto terenowe? Jakie są różnice, wady i zalety?
Skoda oferuje napęd 4x4 lub tylko na przednią oś. Ponadto wersja Greenline posiada ulepszoną aerodynamiką, obniżone zawieszenie i system, który przechowuje nadmiar energii, wykorzystany do zasilania urządzeń pomocniczych w odpowiednich momentach.