Alfa Romeo Giulietta otrzymała dwie nagrody. We Włoszech, tytuł “Nowość roku 2011” przyznawany przez czasopismo „Quattroruote”, wyprzedzając dziesięć innych najbardziej według magazynu interesujących samochodów wprowadzonych na rynek w 2010 roku. Giulietta uzyskała prawie 44% z ponad 103-tysięcy oddanych głosów. Drugie i trzecie miejsce otrzymały Audi A1 i Citroën DS3, które otrzymały odpowiednio 12,46% i 8,9% głosów.
Zobacz również: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka
W Niemczech Giulietta, po raz pierwszy kandydująca do prestiżowej nagrody “Die Besten Autos” („Najlepsze Samochody”) przyznawanej przez branżowe czasopismo "Auto Motor und Sport", wygrała w kategorii samochodów kompaktowych. Czytelnicy niemieckiego czasopisma, nagrodzili też Alfę MiTo w kategorii samochodów miejskich. W Polsce Alfa Romeo Giulietta została uznana przez czytelników magazynu "Auto Świat" za najlepszy samochód w swojej klasie i zdobyła tytuł „Złotej Kierownicy 2010".
TwinAir nagrodzony w konkursie "Auto Motor und Sport"
Spośród nagród przyznanych przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport" w ramach konkursu “Die Besten Autos 2011” („Najlepsze samochody 2011 roku”), w którym czytelnicy poprzez głsowanie wybierają zwycięzców w różnych kategoriach, silnik TwinAir Fiata otrzymał prestiżowe uznanie, nagrodę imienia Paula Pietscha, byłego kierowcy wyścigowego i dziennikarza, za wkład w rozwój technologiczny silników.
Zobacz również: Test Fiat Bravo: Włosi w kontrnatarciu
TwinAir to innowacyjny silnik opracowanym przez Fiata, który zadebiutował w 2010 roku w kultowym modelu Fiat 500. Benzynowy silnik o pojemności 875 cm3 dzięki turbosprężarce dysponuje mocą 85 KM i spala 4,1 litra paliwa na sto kilometrów, przy jedynych 95 gramach CO2 emitowanych na kilometr.
Ograniczenie poziomu zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji osiągany jest dzięki kilku czynnikom. Przede wszystkim budowa bazująca na dwóch cylindrach, dająca pełny wyraz koncepcji „downsizingu”, która umożliwia ograniczenie pojemności i zmniejszenie tarć wewnętrznych. Ponadto innowacyjne elektrohydrauliczne sterowanie zaworami MultiAir, opracowane przez Fiat Powertrain, które zamiast tradycyjnego wału krzywkowego jest systemem o zmiennych fazach zaworów ssących. Zastosowana została również turbosprężarka, która zapewnia moc i moment obrotowy porównywalny z większymi, czterocylindrowymi silnikami.