Honda Civic Type-R na czele rankingu sprzedaży w Polsce!
REKLAMA
REKLAMA
Honda Civic Type-R sprzedaje się świetnie!
Honda Civic Type-R to najlepiej sprzedające się sportowe auto w Polsce w swojej klasie. Mimo krótkiego stażu na rynku ten tzw. hot hatch z łatwością zdobył serca polskich kierowców. Nie przeszkodziła mu w tym ani dość kontrowersyjna stylizacja nadwozia, ani wyłącznie przedni napęd. Z początku wiele osób zarzucało mu też dość wysoką cenę, ale biorąc pod uwagę jego bogate wyposażenie, to nie jest ona znacząco wyższa od konkurencji. Ba, można nawet zauważyć, że od wielu rywali Type-R jest tańszy.
REKLAMA
Zobacz też: Honda notuje wysokie wzrosty sprzedaży!
Honda Civic Type-R zadebiutowała na rynku pod koniec 2015 roku. Po raz pierwszy w historii model ten został wyposażony w turbodoładowanie. Dzięki niemu 2,0-litrowy silnik osiąga aż 310 KM czyli 109 KM więcej niż jego poprzednik. W rezultacie auto potrafi rozpędzić się 0-100 km/h w zaledwie 5,7 s a jego prędkość maksymalna to aż 270 km/h! Jeśli dodać do tego zaawansowane przednie zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory, porządną szperę na przedniej osi oraz zaawansowany pakiet aerodynamiczny to okazuje się, że Civic Type-R ma do zaoferowania swojemu kierowcy ogrom sportowych rozwiązań.
Zobacz też: Nowa Honda Civic Type-R - nietuzinkowa reklama
Wszystko wskazuje na to, że zaawansowana technika w połączeniu ze świetną renomą poprzedników przekonała do siebie klientów. W rankingu przygotowanym przez Instytut SAMAR, Civic Type-R zajmuje fotel lidera pod względem najlepiej sprzedającego w Polce hot hatcha z silnikiem o mocy min. 250 KM. Prześciga w nim nie tylko nowego Focusa RS z mocniejszym, 350-knnym silnikiem i napędem 4x4 ale także znacznie tańsze modele o tylko nieznacznie niższej mocy jak np. Seata Leone Cuprę 290.
Co zaskakujące, Honda prześciga w zestawieniu VW Golfa R. Jest to o tyle ciekawe, że model ten oferuje wręcz idealny kompromis pomiędzy świetnymi osiągami, a wygodą w codziennym użytkowaniu. Napęd na cztery koła, bardziej komfortowe zawieszenie i dużo lepsze wyciszenie kabiny, a mimo to znacząco gorszy wynik w zestawieniu. Najwyraźniej w tym segmencie klienci na pierwszym miejscu stawiają sportowe doznania zza kierownicy. Poza tym realna cena Golfa jest znacznie wyższa (po doposażeniu rozwiązania oferowane w Hondzie auto kosztowałoby ok. 175 tys. zł).
Zobacz też: Honda Civic pobiła rekord Guinnessa w spalaniu - średnio 2,81 l/100 km
Podstawowa wersja Golfa R kosztuje 153 190 zł (ale ma już napęd 4x4, niedostępny w CTR). Klient musi jednak dopłacić m.in. za aktywne zawieszenie DCC (3 930 zł), system monitorowania martwego pola (1 500 zł), bezkluczykowy dostęp do auta (1 670 zł), nawigację (od 4390 do 8 290 zł), kamerę cofania (950 zł), tuner cyfrowy (970 zł), złącze multimedialne AUX-in (260 zł)czy 19-calowe koła (od 3820 do 5080 zł). A to oznacza już koszt na poziomie co najmniej 170 680 zł. Do tego w Hondzie bez dopłaty dostępne są prawdziwe, kubełkowe fotele sportowe, system multimedialny oparty na Androidzie oraz zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa w tym:
- ostrzegania przed kolizją;
- ostrzegania przed zbliżającym się autem w trakcie cofania;
- rozpoznawania znaków drogowych;
- ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa drogi
Nic zatem dziwnego, że kosztujący wyjściowo 146 800 zł Civic Type-R cieszy się tak dużym zainteresowaniem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.