Honda opracowuje nowy silnik lotniczy

Honda HF120 silnik lotniczy / Honda
Najnowszy silnik Hondy HF120 stworzony w ścisłej współpracy z koncernem GE, jest poddawany ostatnim próbom przed wprowadzeniem do użytku. Nowy silnik ma trafić m.in. do najnowszego samolotu japońskiego producenta HondaJet.

GE Honda stworzyła nowy silnik lotniczy

Przygotowania do wsparcia rynkowej premiery samolotów przebiegają zgodnie z harmonogramem, a firma GHAE złożyła już wszystkie dokumenty wymagane do certyfikacji silników HF120 przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Zakończenie certyfikacji planowane jest na czwarty kwartał 2015 roku. GHAE ma już w Europie sieć autoryzowanych serwisów (ASP) dla swojego silnika HF120, w której skład wchodzą obecnie firmy TAG Aviation (Farnborough, Wielka Brytania) oraz Rheinland Air Service (Mönchengladbach, Niemcy). W ramach rozbudowy sieci, trwa również wspólpraca z firmą Marshall Aviation z centralą w Birmingham w Wielkiej Brytanii.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Marshall Aviation Services i chętnie powitamy tę firmę w naszej wyjątkowej sieci serwisowej - komentuje Steve Shaknaitis, prezes GE Honda Aero Engines.

Sieć serwisowa GE Honda będzie prowadziła bieżącą obsługę silników HF120, ich demontaż oraz wypożyczanie jednostek zastępczych. Program obsługi serwisowej silników GE Honda będzie promowany, sprzedawany i doskonalony przez sieć autoryzowanych serwisów. Klienci będą korzystać z tej sieci zarówno w ramach gwarancji, jak i obsługi serwisowej.

Autoryzowana sieć serwisowa otrzyma wsparcie w postaci GE Honda Bizjet Operations Center działającego w trybie 24/7, a także zespołu regionalnych szefów technicznych (FTM) oraz zespołu szefów obsługi klienta (CTM).

Gotowe do działania są również inne narzędzia wsparcia klientów:

  • kompletny portal obsługi klienta; mygehonda.com;
  • logistyka części zamiennych z podglądem online dotyczącym stanu zapasów oraz systemem zamówień online;
  • system magazynowania części, zarówno nowych, jak i naprawionych oraz wymienianych;
  • zapas silników zastępczych wspomagających obsługę floty;
  • elektroniczne instrukcje techniczne z łatwą nawigacją i podglądem części w formie 3D;
  • światowej klasy diagnostyka i monitorowanie zmian;
  • treningi techniczne ze stanowiskiem szkoleniowego montażu silników w samolocie.

Firma GE Honda Aero Engines oferuje długoterminowe programy obsługi silników, które wykraczają poza podstawowy okres gwarancji silnika, obejmując zarówno planowe przeglądy i wymiany, jak i zdarzenia nieplanowane. Dwa poziomy usług oferowanych w ramach tego programu są prowadzone na bazie systemu EMC2, bezobsługowego rozwiązania dla klientów oczekujących kompleksowego wsparcia oraz systemu EMCb, który jest przeznaczony głównie do zarządzania częściami zamiennymi. Oba programy są oferowane przez sieć autoryzowanych serwisów GE Honda.

W celu wsparcia wejścia nowych silników do służby powietrznej, dedykowany zakład produkcyjny GHAE, Honda Aero, Inc. w Burlington w amerykańskim stanie Karolina Północna rozpoczyna produkcję około 100 silników w roku 2015, aby sprostać potrzebom klientów. Zakład ten otrzymał certyfikat produkcyjny amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa FAA w marcu 2015.

Do chwili obecnej program pracy silników HF120 ma na koncie blisko 23000 cykli oraz ponad 13000 godzin pracy obrazujących dojrzałość konstrukcji jeszcze przed wejściem do eksploatacji.

Silnik HF120 o sile ciągu 9,32 kN ustanawia nowe standardy w dziedzinie zużycia paliwa, wytrzymałości i niskiego poziomu emisji.

Wśród rozwiązań technicznych zastosowanych w silniku HF120 znalazły się między innymi:

  • szerokie kompozytowe łopatki jednoczęściowej przedniej turbiny wraz z kompozytowym łopatkami kierującymi dyszy wylotowej,
  • odporny na wysokie temperatury tytanowy wirnik sprężarki pozwalający na maksymalizację stosunku ciśnień silnika i podwyższający odporność silnika na gaśnięcie,
  • komory spalania o zwartej budowie i jednostopniowe pneumatyczne dysze paliwowe,
  • zaawansowane materiały turbiny wysokociśnieniowej (HP), a także dwustopniowej turbiny niskociśnieniowej (LP), układ współosiowych przeciwbieżnych wałków HP i LP.

O firmie GE Honda Aero Engines

GE oraz Honda stworzyły spółkę joint venture (z udziałami 50/50) w roku 2004, nazywając ją GE Honda Aero Engines, z siedzibą główną w Cincinnati w amerykańskim stanie Ohio. Firma integruje zasoby GE Aviation oraz Honda Aero, Inc. - spółki założonej przez Hondę celem prowadzenia działalności w branży silników lotniczych. Program silnikowy GE Honda HF120 został uruchomiony w roku 2006, a powstały w jego ramach silnik odrzutowy został wybrany do napędu zaawansowanego technicznie samolotu HondaJet firmy Honda Aircraft Company.

Moto
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

pokaż więcej
Proszę czekać...