Bezpośrednia likwidacja szkód - Towarzystwo Ubezpieczeń Warta

wypadek kolizja stłuczka Fot. Fotolia
Likwidacja szkody komunikacyjnej z własnej polisy to nowy standard na polskim rynku ubezpieczeń. Jak do niego podchodzi niemiecko-japońskie Towarzystwo Ubezpieczeń Warta?

Bezpośrednia likwidacja szkód - Warta

Warta przystąpiła do systemu bezpośredniej likwidacji szkód wypracowanego w ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń. Badania przeprowadzone na zlecenie Warty potwierdzają, że poszkodowani klienci wolą zgłaszać szkody do swojego ubezpieczyciela. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód.

- Przystąpiliśmy do systemu bezpośredniej likwidacji szkód, bo wierzymy, że dzięki temu klienci zaczną kupować polisy OC, kierując się jakością obsługi. Jeśli sami będą mogli skorzystać z usług wybranego ubezpieczyciela, najniższa cena nie będzie miała już takiego znaczenia. Nasze - już ponad roczne - doświadczenia z oferowaniem usługi bezpośredniej likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata są bardzo pozytywne. Będziemy je teraz wykorzystywali do zbudowania przewagi konkurencyjnej – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes TUiR „WARTA” S.A. odpowiedzialny za likwidację szkód.

Podkreśla, że około 50% spraw zgłoszonych przez klientów posiadających OC Szybka Wypłata i chcących skorzystać z usługi bezpośredniej likwidacji szkody, zostało zamkniętych w ramach tzw. szybkich ścieżek, czyli bez oględzin rzeczoznawcy. Dla porównania ten wskaźnik dla szkód rzeczowych z OC wyniósł w 2014 r. 23%. Skąd taka różnica?

- Łatwiej podjąć decyzję o zastosowaniu uproszczonych procedu w przypadku klientów, którzy są z Wartą już od wielu lat – wyjaśnia Rafał Stankiewicz.

Z punktu widzenia klientów, korzystanie z usług swojego ubezpieczyciela jest bardziej naturalne i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Ponad 70% osób badanych na zlecenie Warty zadeklarowało, że w razie stłuczki spowodowanej przez innego kierowcę wolałoby zgłaszać szkodę do towarzystwa, w którym mają swoją polisę. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód. Daje on klientowi możliwość wyboru ubezpieczyciela, który zapewni mu najlepsze wsparcie po wypadku i sprawną likwidację szkody.

- Trzeba czasu, żeby klienci w pełni docenili zalety systemu bezpośredniej likwidacji szkody. W statystykach Warty widzimy, że liczba klientów korzystających z naszego OC Szybka Wypłata rosła z miesiąca na miesiąc. W ostatnim kwartale trafiało do nas co miesiąc 450-500 zgłoszeń. Wierzymy, że dobrze obsłużeni klienci będą najlepszymi ambasadorami promującymi to rozwiązanie  – mówi Rafał Stankiewicz.

Źródło: materiały prasowe Warta

Moto
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

pokaż więcej
Proszę czekać...