REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo wykupi 50% akcji Pol-Miedź Trans?

Subskrybuj nas na Youtube
PKP Cargo wykupi 50% akcji Pol-Miedź Trans?
PKP Cargo wykupi 50% akcji Pol-Miedź Trans?
PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Plany zakupu przez PKP Cargo 50% akcji Pol-Miedź Trans, należącej w całości do KGHM Polska Miedź SA to element realizacji strategii wobec konsolidacji polskiego rynku przewozów towarowych.

Prace związane z wejściem kapitałowym PKP CARGO do spółki PMT ruszyły we wrześniu. Toczą się równolegle z procesem wydzielania ze spółki Pol-Miedź Trans działalności niezwiązanych z transportem kolejowym. Zakończenie procesu podziału PMT jest planowane na pierwsze półrocze 2015 roku. PKP CARGO zamierza objąć do 50 proc. udziałów w spółce PMT, a KGHM pozostanie jej większościowym udziałowcem.

REKLAMA

– Zgodnie z zapowiedziami PKP CARGO będzie aktywnym graczem na polu konsolidacji rynku towarowych przewozów kolejowych w Polsce. Realizowana transakcja to kolejny, ważny projekt, nad którym pracujemy. Nasze zaplecze taborowe, możliwości finansowe oraz know-how logistyczne sprawiają, że w przypadku dość powszechnego w Polsce modelu przewoźników należących do dużych grup przemysłowych, możemy być cennym partnerem i źródłem wielu efektów synergii dla koncernów takich jak KGHM Polska Miedź – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.

Zobacz też: Budowa dróg - najtańszy już nie wygra

Dzięki zaangażowaniu w PMT polski przewoźnik uzyska kolejne źródło stałych przychodów, dodatkowe kontakty handlowe, a także zwiększy skalę działalności.
– Przeanalizowaliśmy wiele wariantów rozwoju części kolejowej spółki. Pracujemy nad optymalnym rozwiązaniem, jakim jest pozyskanie dla tego obszaru branżowego inwestora strategicznego. Musimy przeprowadzić kolejne, znaczące inwestycje w tabor i chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynku krajowych przewozów towarowych. PKP CARGO daje taką szansę, dlatego zdecydowaliśmy się na rozważenie partnerstwa z tą spółką – mówi Mirosław Krutin, prezes Pol-Miedź Trans.
Po stronie KGHM Polska Miedź korzyści z wdrażanego rozwiązania to przede wszystkim dostęp do największego w Polsce, nieustannie modernizowanego taboru i szerokiej palety usług logistycznych Grupy PKP CARGO. Pozwoli to również KGHM na skoncentrowanie się na procesach inwestycyjnych w zakresie działalności podstawowej, a jednocześnie na pozyskanie wiarygodnego partnera w obszarze towarowych przewozów kolejowych.

Zobacz też: UPS znów inwestuje w Polsce

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Współpraca z KGHM w zakresie kolejowych przewozów towarowych jest kolejnym elementem realizacji strategii PKP CARGO. Ostatnio polski przewoźnik podpisał list intencyjny w sprawie potencjalnego nabycia stu procent udziałów CTL Logistics – perspektywicznej spółki posiadającej stabilny udział w polskim i niemieckim rynku kolejowych przewozów towarowych. W tym samym czasie PKP CARGO poinformowało w komunikacie do inwestorów o porozumieniu w sprawie potencjalnego nabycia jednego z największych prywatnych towarowych przewoźników kolejowych w Europie – czeskiego AWT, posiadającego ok. 8-procentowy udział w czeskim rynku.
Pol-Miedź Trans Sp. z o.o. z siedzibą w Lubinie jest polskim przedsiębiorstwem transportowym założonym w 1997 roku. Spółka prowadzi działalność w zakresie transportu samochodowego i kolejowego, handlu produktami naftowymi oraz remontów pojazdów kołowych, szynowych, maszyn i urządzeń, a także działa na rynku spedytorskim. Należy do Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Według danych za 2013 rok, udział PMT w polskim rynku kolejowym wg przewiezionej masy towarów wynosił 2,4 proc, a według wykonanej pracy przewozowej 2,1 proc.

Źródło: Materiały prasowe PKP Cargo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA