REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia powiększa zysk netto

Trans Polonia powiększa zysk netto. fot. Trans Polonia S.A.
Trans Polonia powiększa zysk netto. fot. Trans Polonia S.A.

REKLAMA

REKLAMA

M.in. dzięki znacznemu zwiększeniu przychodów (o 57,7 %) Trans Polonii udało się zwiększyć zysk netto w pierwszej połowie 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu z roku 2013.

Pierwsze półrocze br. roku Trans Polonia może uznać za udane. Grupa zanotowała miedzy innymi o wiele lepszy, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik EBITDA. W pierwszym półroczu br. wyniósł on 3,5 mln zł w stosunku do 1,8 mln. zł z analogicznego okresu ub.r. W okresie od 1 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2014 r.  Grupa wypracowała zysk netto w wysokości 1,23 mln zł. Biorąc pod uwagę, że wyniki Grupy generowane w pierwszym półroczu są z reguły niższe od wyników z drugiego półrocza roku obrotowego, wyniki finansowe można uznać za satysfakcjonujące.
Poprawie uległy również wskaźniki rentowności. W pierwszym półroczu 2014r. rentowność EBITDA wyniosła 11,3%,  a rentowność sprzedaży ROS ukształtowała się na poziomie 4,0%. Są to rentowności znacząco wyższe od rentowności uzyskanych w pierwszym półroczu 2013.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Budowa dróg - najtańszy już nie wygra

Zwiększona dynamika wzrostu to efekt inwestycji

Tak wysoka dodatnia dynamika jest wynikiem systematycznego inwestowania w nowe jednostki transportowe. W bieżącym roku stały się one siłą napędową dalszego rozwoju usługi podstawowej jaką jest logistyka płynnych ładunków chemicznych i ropopochodnych, w której to Trans Polonia wyspecjalizowała się w trakcie dziesięcioletniej działalności.

Nowoczesny tabor grupy odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu sprzedaży oraz w budowaniu długotrwałych relacji biznesowych z odbiorcami, do których należą przede wszystkim duże europejskie zakłady petrochemiczne. Dzięki rozbudowie floty transportowej udało się wygenerować tak wysoką dynamikę.

REKLAMA

Grupa od samego początku funkcjonowania buduje swoją wartość poprzez inwestycje. Ubiegły rok 2013 był kolejnym rokiem zakupu sprzętów za łączną kwotę ponad 11 mln zł. Skala inwestycji w roku 2014 jest również wysoka. W samym pierwszym półroczu 2014 przyjęto 11 nowych ciągników siodłowych oraz 17 cystern na łączną kwotę 4,7 mln zł, które sfinansowane zostały leasingiem. W lipcu bieżącego roku odebrano kolejnych osiem  sztuk ciągników siodłowych i cztery sztuki naczep-cystern o łącznej wartości ponad 4,3 mln zł. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– „Zrealizowane inwestycje to gwarancja utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu skali działalności, tym samym wzrost wyników finansowych. Zgodnie z założeniami nowe jednostki pozwoliły zarówno na pozyskanie nowych kontrahentów, jak również na zwiększenie możliwości przewozowych dla obecnych klientów Grupy” – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.

Zobacz też: Zakup motocykla 125 ccm - na co zwrócić uwagę?

Koncentracja na zyskach z wysokospecjalistycznych usług transportowych

Grupa koncentruje się na zwiększaniu przychodów ze sprzedaży wysokospecjalistycznych usług transportowych. Do realizacji tej strategii w kolejnych latach posłużą zakupione w minionym oraz obecnym roku nowoczesne jednostki transportowe. Tak wydatne wzmocnienie mocy transportowych posłużyć ma do zwiększenia sprzedaży w kolejnych okresach.
- W dalszym ciągu widzimy duże zapotrzebowanie na specjalistyczne usługi transportowe wykonywane nowoczesnym specjalistycznym sprzętem, dlatego konsekwentnie będziemy rozwijać ofertę dla klientów z zakresu logistyki szerokiej gamy produktów - informuje Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia S.A. - W dalszym ciągu skupiamy się głównie na zwiększeniu zarówno sprzedaży jak i rentowności świadczonych usług i kontynuujemy program inwestycyjny.

Źródło: Materiały prasowe Trans Polonia S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA