REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia powiększa zysk netto

Trans Polonia powiększa zysk netto. fot. Trans Polonia S.A.
Trans Polonia powiększa zysk netto. fot. Trans Polonia S.A.

REKLAMA

REKLAMA

M.in. dzięki znacznemu zwiększeniu przychodów (o 57,7 %) Trans Polonii udało się zwiększyć zysk netto w pierwszej połowie 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu z roku 2013.

Pierwsze półrocze br. roku Trans Polonia może uznać za udane. Grupa zanotowała miedzy innymi o wiele lepszy, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik EBITDA. W pierwszym półroczu br. wyniósł on 3,5 mln zł w stosunku do 1,8 mln. zł z analogicznego okresu ub.r. W okresie od 1 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2014 r.  Grupa wypracowała zysk netto w wysokości 1,23 mln zł. Biorąc pod uwagę, że wyniki Grupy generowane w pierwszym półroczu są z reguły niższe od wyników z drugiego półrocza roku obrotowego, wyniki finansowe można uznać za satysfakcjonujące.
Poprawie uległy również wskaźniki rentowności. W pierwszym półroczu 2014r. rentowność EBITDA wyniosła 11,3%,  a rentowność sprzedaży ROS ukształtowała się na poziomie 4,0%. Są to rentowności znacząco wyższe od rentowności uzyskanych w pierwszym półroczu 2013.

REKLAMA

Zobacz też: Budowa dróg - najtańszy już nie wygra

Zwiększona dynamika wzrostu to efekt inwestycji

REKLAMA

Tak wysoka dodatnia dynamika jest wynikiem systematycznego inwestowania w nowe jednostki transportowe. W bieżącym roku stały się one siłą napędową dalszego rozwoju usługi podstawowej jaką jest logistyka płynnych ładunków chemicznych i ropopochodnych, w której to Trans Polonia wyspecjalizowała się w trakcie dziesięcioletniej działalności.

Nowoczesny tabor grupy odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu sprzedaży oraz w budowaniu długotrwałych relacji biznesowych z odbiorcami, do których należą przede wszystkim duże europejskie zakłady petrochemiczne. Dzięki rozbudowie floty transportowej udało się wygenerować tak wysoką dynamikę.

Grupa od samego początku funkcjonowania buduje swoją wartość poprzez inwestycje. Ubiegły rok 2013 był kolejnym rokiem zakupu sprzętów za łączną kwotę ponad 11 mln zł. Skala inwestycji w roku 2014 jest również wysoka. W samym pierwszym półroczu 2014 przyjęto 11 nowych ciągników siodłowych oraz 17 cystern na łączną kwotę 4,7 mln zł, które sfinansowane zostały leasingiem. W lipcu bieżącego roku odebrano kolejnych osiem  sztuk ciągników siodłowych i cztery sztuki naczep-cystern o łącznej wartości ponad 4,3 mln zł. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– „Zrealizowane inwestycje to gwarancja utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu skali działalności, tym samym wzrost wyników finansowych. Zgodnie z założeniami nowe jednostki pozwoliły zarówno na pozyskanie nowych kontrahentów, jak również na zwiększenie możliwości przewozowych dla obecnych klientów Grupy” – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.

Zobacz też: Zakup motocykla 125 ccm - na co zwrócić uwagę?

Koncentracja na zyskach z wysokospecjalistycznych usług transportowych

Grupa koncentruje się na zwiększaniu przychodów ze sprzedaży wysokospecjalistycznych usług transportowych. Do realizacji tej strategii w kolejnych latach posłużą zakupione w minionym oraz obecnym roku nowoczesne jednostki transportowe. Tak wydatne wzmocnienie mocy transportowych posłużyć ma do zwiększenia sprzedaży w kolejnych okresach.
- W dalszym ciągu widzimy duże zapotrzebowanie na specjalistyczne usługi transportowe wykonywane nowoczesnym specjalistycznym sprzętem, dlatego konsekwentnie będziemy rozwijać ofertę dla klientów z zakresu logistyki szerokiej gamy produktów - informuje Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia S.A. - W dalszym ciągu skupiamy się głównie na zwiększeniu zarówno sprzedaży jak i rentowności świadczonych usług i kontynuujemy program inwestycyjny.

Źródło: Materiały prasowe Trans Polonia S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA