Sprzedaż samochodów w Polsce w 2014 r.
REKLAMA
REKLAMA
Z puli około 300 tys. nowych samochodów, które według wspomnianej prognozy zostaną sprzedane w 2014 r. na polskim rynku, osoby indywidualne kupią około 100 tys. egzemplarzy.
REKLAMA
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie Volkswagen Bank, dla większości Polaków samochód jest nie tylko przedmiotem użytkowym.
– Dla kierowców samochód stanowi również istotny element budowania własnego wizerunku i dobrego samopoczucia, o silnym znaczeniu emocjonalnym. To między innymi ze względu na dużą wagę aut w codziennym życiu Polaków, liczba nabywców nowych samochodów na naszym rynku od roku rośnie, a wyższy niż obecny poziom sprzedaży ostatni raz zanotowano ponad 5 lat temu, w grudniu 2008 roku – mówi Edyta Barmentloo, Dyrektor Departamentu Marketingu w Volkswagen Bank Polska S.A.
Zobacz też: Produkcja Fiat Auto Poland w pierwszej połowie 2014 r.
Cena zakupu samochodu już nie jest najważniejsza dla Polaków
Oprócz wyposażenia, funkcjonalności czy prestiżu, kupującym zależy także na optymalnej formie zakupu auta. Co ciekawe, cena jest dla nich ważna, ale już nie najważniejsza.
75% ankietowanych byłoby w stanie zapłacić więcej za komfort związany z finansowaniem samochodu, na przykład w ofercie pozwalającej na samodzielne decydowanie o rozpoczęciu i zakończeniu finansowania. 1/3 ankietowanych wskazuje, że zależy im na możliwości zakupu pojazdu bez konieczności wcześniejszego wpłacania gotówki („0% wkładu własnego”). Jednocześnie prawie 40% badanych poszukuje rozwiązań finansowych umożliwiających elastyczne zakończenie umowy kredytowej, na przykład inne niż standardowe niemal we wszystkich bankach wykupienie auta na własność po okresie kredytowania.
Zobacz też: Rozwój sojuszu Renault-Nissan i Daimler AG
Polacy chętnie korzystają z ofert finansowania samochodu z zerowym wkładem własnym
REKLAMA
– Przykładem oferty przyjaznej dla klientów jest zakończenie umowy w AutoKredycie Volkswagen Bank, w którym nabywca może zadecydować, czy po 3-4 latach chce auto wykupić za gotówkę, rozłożyć pozostałą kwotę kredytu na kolejne raty (czyli wydłużyć okres kredytowania), czy zwrócić samochód do dealera i wymienić go na nowy. Volkswagen Bank gwarantuje wówczas nabywcy, że odkupi używany dotychczas samochód po uzgodnionej cenie – podkreśla Edyta Barmentloo.
Dlaczego elastyczne zakończenie kontraktu jest tak ważne dla dużej grupy badanych? Ponieważ umowę finansowania samochodu zawiera się zwykle na 3-4 lata, a trudno przewidzieć, jak zmieni się po tym okresie sytuacja finansowa kredytobiorcy, jakie będzie miał oczekiwania, upodobania i czy – na przykład – nie będzie potrzebował nowego, większego samochodu.
Zobacz też: Test KIA Optima 1.7 CRDi 136 KM XL: piękna i dobrze wykonana
REKLAMA
Oczekiwania przyjaznych dla klienta rozwiązań w finansowaniu zakupu samochodu ankietowani łączą ze swoim odpowiedzialnym podejściem do zobowiązań. Ponad 75% badanych deklaruje, że umie zarządzać własnymi finansami, a więcej niż połowa stawia na rozwiązania pozwalające na zaoszczędzenie czasu. Więcej niż 1/3 właścicieli samochodów rozsądne gospodarowanie pieniędzmi i czasem kojarzy z wygodą – taka grupa wskazała, że uniknięcie kłopotów związanych z odsprzedażą auta po okresie użytkowania stanowi dla nich jedno z podstawowych oczekiwań.
Z opinii badanych przez Volkswagen Bank wynika, że „modnie, nowocześnie” wcale nie musi oznaczać „drogo” (ponad 70% wskazań). Polacy cenią komfort oferowany przez nowe samochody – wysokie bezpieczeństwo, niską awaryjność, wyposażenie, ale i możliwość rozłożenia finansowania auta na kilka lat.
– Osoby planujące zakup samochodu chętnie sięgną po kredyt, jednak powinien on być elastyczny: 0% wkładu własnego na start, niskie miesięczne raty, możliwość wyboru formy zakończenia finansowania i samodzielnego zadecydowania o dalszym losie samochodu – wskazuje Edyta Barmentloo, Dyrektor Departamentu Marketingu w Volkswagen Bank Polska S.A.
Źródło: Materiały Volkswagen Bank Polska S.A.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA