Rozwój sojuszu Renault-Nissan i Daimler AG

Infiniti Q50 / Infiniti
Renault-Nissan oraz Daimler AG będą produkowały kompaktowe modele samochodów we wspólnej fabryce w Meksyku. To kolejny etap współpracy pomiędzy koncernami.

Wspólna produkcja kompaktowych modeli premium

Renault-Nissan oraz Daimler AG znacząco rozszerzają współpracę, planując wspólne projektowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz uruchomienie wspólnej produkcji w Meksyku.

Dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn oraz dyrektor generalny Daimlera Dieter Zetsche poinformowali, że ich firmy porozumiały się w sprawie powołania joint-venture, w którym obie strony będą miały po 50% udziałów.

Podmiot ten będzie nadzorował budowę i funkcjonowanie nowych zakładów produkcyjnych w Aguascalientes w północno-środkowym Meksyku. Nowa fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów Nissana, a jej docelowe moce produkcyjne wyniosą 300 000 pojazdów rocznie.

Zobacz też: Rośnie liczba samochodów, spada sprzedaż olejów silnikowych

Uruchomienie produkcji – początkowo modeli Infiniti – zaplanowano na rok 2017. Produkcja pod marką Mercedes-Benz ma rozpocząć się w 2018 roku.

Daimler i Nissan wspólnie poniosą koszty całej inwestycji w Aguascalientes, szacowane na około miliard euro. Do czasu osiągnięcia pełnej wydajności przez zakład – co powinno nastąpić w 2021 r. – firmy stworzą około 5700 miejsc pracy (dla inżynierów, pracowników linii produkcyjnych oraz personelu wsparcia).

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan, powiedział: „Wspólne opracowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz ich wspólna produkcja w Aguascalientes stanowią jedno z największych przedsięwzięć w historii współpracy koncernów Renault-Nissan i Daimler. Nasza kooperacja, rozpoczęta w Europie, zyskuje dzięki temu globalny wymiar”.

Zobacz galerię: dziewczyny z targów moto

Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, dodał: „W Aguascalientes udana współpraca partnerska między naszymi firmami osiągnie kolejny, wyższy poziom, dzięki połączeniu kompetencji Daimlera i Nissana w jednym zakładzie produkcyjnym. Decyzja o budowie fabryki w Meksyku, podjęta nieco ponad cztery lata od rozpoczęcia współpracy, jest ważnym wyznacznikiem jej nowego etapu.”

Ścisła współpraca między markami Infiniti i Mercedes-Benz w każdej fazie rozwoju produktu – od zaawansowanych badań i projektowania aż do produkcji – gwarantuje, że pojazdy powstające w ramach tego przedsięwzięcia będą wyraźnie różniły się od siebie pod względem stylistyki i specyfikacji.

Zobacz też: Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje nowy silnik

Renault-Nissan i Daimler AG już działają w Meksyku

W Aguascalientes obaj partnerzy będą korzystać z wysoko ocenianych i bardzo efektywnych kadr Nissana. Nissan produkuje pojazdy w Aguascalientes od 1992 roku, a w ubiegłym roku zakłady zostały znacznie rozbudowane.
W listopadzie Nissan otworzył pierwszą część wartego 2 miliardy USD kompleksu produkcyjnego w Aguascalientes – najnowszą z trzech montowni – zwiększając swoje całkowite moce produkcyjne w Meksyku do ponad 850 000 sztuk rocznie.

Meksyk już teraz jest też ważnym rynkiem dla Daimlera. Do koncernu należą fabryki pojazdów ciężarowych i autobusów w Saltillo, Santiago Tianguistenco i Garcii, centrum dystrybucji części w San Luis Potosí oraz zakład regeneracji podzespołów w Toluca.

W segmencie samochodów osobowych Daimler utrzymuje w Meksyku centrum przeglądów przedsprzedażnych oraz ośrodek szkoleniowy.

Zobacz też: Jak powstaje auto hybrydowe? Nowe BMW i8

Cztery lata coraz intensywniejszej współpracy Francusko-japońsko-niemiecka współpraca przemysłowa Daimlera z sojuszem Renault-Nissan rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku od trzech „projektów filarowych”, skoncentrowanych głównie na rynku europejskim. Obecnie wspólne portfolio liczy już 12 dużych projektów, wśród których są poważne przedsięwzięcia realizowane od obu Ameryk po Japonię.

Niedawno Infiniti i Daimler uruchomiły produkcję czterocylindrowych silników benzynowych w Decherd w stanie Tennessee w USA. Dysponująca wydajnością na poziomie 250 000 sztuk rocznie fabryka silników w Decherd produkuje jednostki napędowe do Mercedesów klasy C i do Infiniti Q50.

Jeszcze w tym roku sojusz oraz Daimler rozpoczną sprzedaż opartych na wspólnej platformie samochodów miejskich Smart i Twingo nowej generacji. Produkcję Twingo oraz czteromiejscowego Smarta ulokowano w zakładach Renault w Novym Meście w Słowenii, natomiast dwumiejscowy Smart będzie produkowany w Hambach (Francja).

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Moto
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

pokaż więcej
Proszę czekać...