REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda otwiera fabrykę w Rosji

Skoda Rapid
Skoda Rapid
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Rapid będzie produkowana także w Rosji. To efekt realizacji ambitnego planu czeskiego producenta dotyczącego podniesienia globalnej produkcji aut do 1,5 miliona sztuk rocznie.

ŠKODA przyspiesza w Rosji. Kolejnym etapem ekspansji czeskiego producenta jest rozpoczęcie produkcji modelu Rapid w fabryce w Kałudze, położonej na południowy zachód od Moskwy. Rewelacyjnie przyjęty na świecie model (ponad 130 000 wyprodukowanych egzemplarzy) spełnia wszystkie warunki, by stać się przebojem rosyjskiego rynku: to kompaktowa limuzyna wyróżniająca się ogromną przestronnością, maksymalną funkcjonalnością, ekonomicznymi silnikami, bezkompromisowym podejściem do tematu bezpieczeństwa i najlepszym stosunkiem ceny do jakości.

REKLAMA

REKLAMA

„Sprzedana już w ilości ponad 130 000 sztuk ŠKODA stworzyła dla nas nową klasę i okazała się wielkim sukcesem” – wyjawia prezes zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „Poprzez start produkcji w Kałudze wprowadzamy model Rapid na rynek trzeciego, największego odbiorcy naszych samochodów na świecie. ŠKODA planuje znaczący rozwój w Rosji w najbliższych latach, a model Rapid odgrywa kluczową rolę w tej strategii”.

Rapid uzupełnia gamę modelową ŠKODY, wypełniając rynkową przestrzeń pomiędzy modelami Fabia i Octavia. Ze swoimi kompaktowymi wymiarami (4,48 m długości, 1,7 m szerokości), ta limuzyna ŠKODY zapewnia wyjątkowo dużą przestrzeń dla wszystkich podróżujących i całego ich bagażu.

Zobacz też: Nowa fabryka samochód Volkswagena w Polsce

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O wysoką funkcjonalność dbają nieodłączne dla każdej ŠKODY przemyślane rozwiązania, a wyjątkowo atrakcyjna cena nie stanęła na drodze do zastosowania najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa

„Z taką charakterystyką ŠKODA Rapid idealnie odpowiada na wszystkie potrzeby i oczekiwania Klientów w Rosji” – mówi Miroslav Kroupa, Dyrektor Regionalny ŠKODA Rosja.

Poprzez rozpoczęciem produkcji modelu Rapid w Rosji, czeski producent chce kontynuować bardzo obiecujący rozwój marki w tym kraju. W 2013 roku ŠKODA dostarczyła rosyjskim kierowcom 87 500 samochodów. Rapid to już drugi z produkcyjnych debiutów ŠKODY w Rosji na przestrzeni zaledwie kilku tygodni – w połowie lutego ruszyła produkcja gruntownie odnowionego modelu Yeti, w drugiej placówce produkcyjnej ŠKODY w tym kraju, w Niżnym Nowogrodzie.

Model Rapid już w początkowych założeniach został stworzony jako samochód globalny, adresowany na rynki wszystkich szerokości geograficznych. Pod koniec roku 2012 kompaktowa limuzyna zapoczątkowała szóstą linię modelową ŠKODY. Oprócz Czech i Rosji, Rapid produkowany jest także w Chinach i Indiach.

Wprowadzenie na rynek rosyjski jest kolejnym kamieniem milowym dla tego niezwykle dobrze przyjmowanego wszędzie modelu.

Model Rapid to kluczowy element właśnie przeprowadzanej największej modelowej ofensywy w historii ŠKODY. W najbliższych latach czeski producent planuje zwiększyć globalną produkcję do poziomu półtora miliona sztuk rocznie. ŠKODA będzie przez ten czas prezentować średnio co pół roku zupełnie nowy lub gruntownie odnowiony model.

Zobacz też: Polski rynek motoryzacyjny: analiza SWOT

Tylko w 2013 roku zaprezentowano aż osiem nowości modelowych. W tym czasie czeska marka sprzedała 920 800 sztuk samochodów, co jest drugim najlepszym wynikiem w jej historii. Na rok 2014 ŠKODA przygotowała kolejne ważne kroki w swojej strategii modelowej i stylistycznej. Spektakularne studium ŠKODA VisionC zaprezentowane na targach w Genewie zwiastuje ten nowy, odważny etap w dziejach marki.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Skoda Rapid fobos
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA