REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęściej sprowadzane samochody do Polski

BMW serii 3 to najchętniej sprowadzane do Polski auto zza granicy.
BMW serii 3 to najchętniej sprowadzane do Polski auto zza granicy.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Wśród najchętniej sprowadzanych przez Polaków aut prym wiodą auta niemieckie i japońskie. Coraz częściej Polacy szukają aut typu SUV.

Ulubione używane auta Polaków

Na polskim rynku samochodów używanych niezmiennie królują marki niemieckie. Polacy szukający auta najczęściej wybierają modele BMW, Opla lub Audi – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez ekspertów Motoraportera, którzy sprawdzili, jakie samochody kupują na rynku wtórnym nasi rodacy.

REKLAMA

- 81 % sprawdzonych przez ekspertów Motoraportera pojazdów pochodziło z importu

- 35 % kupujących wybiera auta 3 do 7 letnie

- 44 % przypadków ekspert Motoraportera miał podstawy sądzić, że licznik został cofnięty

Ponad 80 proc. sprzedawanych w Polsce samochodów, które zostały sprawdzone przez ekspertów firmy Motoraporter pochodziło z importu – wyjaśnia Marcin Ostrowski, Prezes Zarządu spółki Motoraporter – Nie zaskakuje mnie, że najczęściej importujemy samochody zza naszej zachodniej granicy. W 2013 roku, aż 37 proc. sprawdzanych przez nas samochodów pochodziło właśnie z tego kraju. Ta tendencja utrzymuje się na stałym poziomie. Ciekawostką jest natomiast, że w ciągu ostatniego półrocza odnotowaliśmy prawie dwukrotny wzrost sprawdzanych samochodów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. W naszym raporcie podsumowującym pierwsze półrocze 2013 roku odsetek aut z USA wynosił 6 proc., obecnie znajduje się na poziomie 10 proc. – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: 80 % używanych aut to pojazdy pokolizyjne? Raport

Niemieckie auta najchętniej sprowadzane

Najczęściej poszukiwanym modelem wśród aut używanych było w 2013 roku BMW Seria 3. Na drugim miejscu znalazł się Opal Astra, a trzecie i czwarte miejsce zajęło odpowiednio Audi A6 i A4. Pierwszą piątkę zamyka Ford Mondeo.

REKLAMA

Preferencje kupujących nieco się zmieniły w stosunku do pierwszego półrocza 2013 roku. Wtedy wśród klientów Motoraportera dominował Opel z modelami Astra i Corsa. BMW Serii 3 znajdowało się dopiero na trzecim miejscu. Honda Civic i Nissan Patrol zamykały pierwszą piątkę najpopularniejszych modeli. 

W kategorii popularności w ramach konkretnej marki bezkonkurencyjny okazał się Jeep Grand Cherokee, który cieszył się zainteresowaniem wśród 85 proc. poszukujących auta tej marki. Nieco niżej znalazły się Ford Mondeo i Mazda 6 z wynikiem na poziomie 50 proc.

Zobacz też: Najczęściej kradzione samochody w 2013 r.

REKLAMA

- Klienci Motoraportera najczęściej wybierają nadwozie typu SUV. W zeszłym roku aż 35 proc. kupujących było zainteresowanych takim autami – wyjaśnia Marcin Ostrowski – SUV-y są na naszym rynku stosunkowo od niedawna, ale sukcesywnie podbijają serca Polaków. Do tej pory wśród ofert samochodów używanych pojawiały się modele relatywnie nowe, a co za tym idzie drogie. Teraz zaczyna się to powoli zmieniać. Używane SUV-y mają coraz atrakcyjniejsze ceny, a co za tym idzie cieszą się coraz większą popularnością – dodaje.

Polacy upodobali sobie także praktyczne i funkcjonalne nadwozie typu kombi. W 2013 roku 27 proc. wśród wszystkich klientów zamawiających usługi wykonania oględzin i sprawdzenia samochodu w Motoraporterze wybrało właśnie ten model nadwozia. Na trzecim miejscu znalazło się nadwozie typu hatchback (18 proc.)
i sedan (15 proc.). Mniej praktyczne coupe i cabrio cieszyły się dużo niższym zainteresowaniem.

Zobacz też: Polski rynek motoryzacyjny: analiza SWOT

Źródło: materiały prasowe Motoraporter

Sprowadzane auta raport
MotoRaporter
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA