Takie wyniki dowodzą, że firma skutecznie dąży do zrealizowania założeń średniookresowego planu „Nissan Power 88”. Głównym celem tego planu jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.
Wrześniowa sprzedaż aut wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tym wyniku duży udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord). Kolejnym wpływem na ten rekord może być szeroka oferta aut sportowo – użytkowych Nissana. Model Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Także Navara sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL to wzrost o 14%.
Zobacz też: Jakimi autami jeżdżą kobiety na zachodzie Europy?
Od 2011 roku Nissan sprzedał już ponad pół miliona samochodów. Około 512 000 egzemplarzy to o ponad 117 000 więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Najwięcej pojazdów we wrześniu Nissan sprzedał na brytyjskim (ponad 19 000 samochodów) i rosyjskim (ponad 13 000 i udział w wysokości 5,5%) rynku. Japońska marka to największy producent aut w Wielkiej Brytanii, Rosji i Hiszpanii. Na innych europejskich rynkach także zanotowano wzrost sprzedaży: w Niemczech o 47%, we Włoszech o 60%, we Francji o 19%, w Hiszpanii o 29%.
Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana fakt ten skomentował - „W ubiegłym miesiącu odnotowaliśmy znakomite wyniki dla wszystkich modeli z naszej oferty, na wszystkich głównych rynkach. Nie tylko pobiliśmy firmowy rekord wszechczasów, ale także był to najlepszy wrzesień w naszej historii. Pokonaliśmy wszystkich pozostałych azjatyckich producentów działających w regionie. Kiedy w czerwcu przedstawialiśmy plan „Nissan Power 88", wiedzieliśmy, że uzyskanie przez Nissana pozycji najsilniejszej azjatyckiej marki w Europie będzie wyzwaniem dla wszystkich pracowników firmy. Mimo że zdajemy sobie sprawę, jak wiele pracy wciąż nas jeszcze czeka, wrześniowy rekord i dotychczasowe wyniki od początku 2011 roku potwierdzają, iż potrafimy sprostać temu wyzwaniu. Przez najbliższe miesiące i lata będziemy intensywnie rozbudowywać i odświeżać portfolio produktów w Europie, wprowadzając na rynek jeszcze bardziej innowacyjne modele spełniające potrzeby klientów".
Zobacz też: Hity importowe, czyli jakie auta sprowadzamy do Polski?
Jeszcze w tym roku Nissan wypuści dużego vana. W przyszłym roku na rynek trafi stuprocentowo elektryczny bezemisyjny mały van. Nissan ma zamiar stać się liderem wśród pojazdów nieemitujących spalin.
Wyniki sprzedażowe Nissana w Polsce w miesiącu wrześniu okazały się równie rekordowe, jak w Europie. Wrześniowy udział rynkowy Nissana w Polsce oscylował na poziomie 5.2% (we wrześniu 2010 -3.8%). Zgodnie z danymi CEPIK, sprzedaż Nissana we wrześniu osiągnęła poziom 1275 sztuk, co daje marce 7 miejsce wśród wszystkich importerów samochodów w Polsce. W wartościach kumulatywnych, Nissan osiągnął sprzedaż 7109 sztuk, co stanowi wzrost o 14.9%. Ten wynik jest drugim największym wzrostem wśród 15 marek samochodowych w Polsce. W tym samym czasie rynek samochodowy w Polsce zanotował spadek o 4%, tak więc japoński producent ma więcej powodów do świętowania.
Dane sprzedażowe Nissana w Polsce za rok kalendarzowy 2011:
Sprzedaż kumulatywna styczeń-wrzesień - 10.521 sztuk (+13%)
Udział w rynku styczeń-wrzesień - 4.53% (+17.9%).
Wrześniowy udział w rynku Nissana w Polsce na poziomie 5.2% jest czwartym wynikiem w Europie, po Rosji, Finlandii i Krajach Bałtyckich. Pod względem poziomu sprzedaży, Polska jest ósmym rynkiem w Europie dla marki Nissan.