Nowy Nissan co sześć tygodni?
REKLAMA
REKLAMA
Nissan Motor chce przyspieszyć wzrost firmy w nowych rynkach segmentach. Zapowiada, że będzie wprowadzał nowe modele co około sześć tygodni przez sześć lat i wchodzi w życie od momentu opublikowania go.
REKLAMA
Japońska marka skupi się na budowaniu pozytywnych doświadczeń z klientami. Firma do końca 2016 roku planuje zdobyć globalny udział rynku wynoszący 8% i trwale zwiększyć rentowność działalności operacyjnej do 8%.
Zobacz także: Nissan Qashqai nagrodzony przez ADAC
Główne pozycje planu nazywającego się „Nissan Power 88” mają na celu globalną wizję i strategiczny kierunek:
- wprowadzenie nowego modelu Nissana co sześć tygodni przez sześć lat.
- realizowanie programu Pure Drive i rozwój pojazdów zeroemisyjnych oraz sprzedaż elektrycznych samochodów Sojuszu Renault-Nissan w wysokości 1,5 miliona egzemplarzy.
- wprowadzenie samochodów osobowych i dostawczych na niższe segmenty cenowe w ramach programu „Mobilność dla wszystkich".
- wprowadzenie ponad 90 nowych zaawansowanych technicznie rozwiązań, około 15 rocznie.
REKLAMA
Wiceprezes i dyrektor naczelny Nissana Carlos Ghosn mówi „Nissan Power 88 to harmonogram rentownego wzrostu naszej firmy. Przyspieszymy tempo wzrostu, wprowadzając więcej innowacyjnych i atrakcyjnych rozwiązań w naszych produktach i usługach, a także bardziej ekologiczne samochody w przystępnych cenach dla każdego kierowcy na świecie, odpowiadając w ten sposób na energetyczne i ekologiczne wyzwania XXI wieku".
Firma ma w planach zwiększyć inwestycje w swoje marki i sieć detaliczną w celu poprawy całościowego doświadczenia klientów związanego z posiadaniem pojazdów produkowanych przez tę firmę. Do tego też Nissan Motor chce zwiększyć liczbę placówek sieci detalicznej z obecnych 6000 do 7500.
Zobacz także: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła
W roku 2012 firma chce aby moce produkcyjne jakimi dysponuje obecnie Nissan w Chinach zwiększyły się do 1,2 miliona egzemplarzy. Plany japońskiej marki mają na celu zajęcie 10% chińskiego rynku. Nissan zwiększy także obecność w Brazylii, Rosji i Indiach, a także w krajach kolejnej fali rynków wschodzących. W Brazylii ma powstać nowa fabryka samochodów której moce produkcyjne mają wynieść 200 tysięcy egzemplarzy.
Nissan chce też zwiększyć sprzedaż aut Infiniti ze 150 tysięcy w 2010 roku do 10% udziału w globalnym rynku w segmentach luksusowych. Marka Infiniti będzie liczyła co najmniej 10 modeli sprzedawanych na ponad 70 rynkach.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.