Nowa Toyota RAV4
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsza Toyota RAV4 - nadwozie
Nadwozie nowej Toyoty RAV4 zostało zaprojektowane w stylu nawiązującym do najnowszych modeli Toyoty (Yaris, Auris i Avensis). Spoglądając na RAV4 z przodu widać charakterystyczne, wąskie reflektory. Producent przeprojektował słupki mając na uwadze poprawienie widoczności. Z tyłu przeprowadzono rewolucję. Pokrywa bagażnika jest otwierana do góry, a nie jak w poprzedniej generacji na bok. RAV4 może być wyposażona w elektryczny mechanizm unoszenia i zamykania klapy przedziału bagażowego. Rozstaw osi samochodu wzrósł o 10 cm w porównaniu do poprzednika, a całkowita długość pojazdu aż o 20 cm. Nowa RAV4 będzie także o 3 cm szersza oraz o 2,5 centymetra niższa niż dotychczas.
REKLAMA
Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV
Najnowsza Toyota RAV4 - wnętrze
Zamysłem projektantów było nadanie wnętrzu elegancji. Deska rozdzielcza otrzymała poziomą strukturę, bez klasycznej konsoli centralnej, co skutkuje optycznym powiększeniem przedziału pasażerskiego. Kierowca może siedzieć niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji większy zakres regulacji fotela i kierownicy. Pojemność bagażnika nowej Toyoty RAV4 wzrosła do 547 litrów. Dodatkowe centymetry uzyskano dzięki zupełnie nowej płycie podłogowej.
Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang
Najnowsza Toyota RAV4 - silniki
W Polsce, podobnie jak w całej Europie Zachodniej, nowa Toyota RAV4 będzie dostępna z trzema silnikami: 2-litrową jednostką benzynową o mocy 151 KM, 2-litrowym dieslem o mocy 124 KM, po raz pierwszy montowanym w tym modelu oraz 2.2-litrowym dieslem o mocy 150 KM. Wszystkie silniki standardowo będą współpracowały z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Do silnika benzynowego będzie można dodatkowo wybrać automatyczną skrzynię biegów typu CVT, a do mocniejszej jednostki wysokoprężnej, 6-stopniową skrzynię automatyczną. Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki czemu, w porównaniu do obecnej generacji, średnie zużycie paliwa nowej Toyoty RAV4, według informacji producenta spadnie o 12%.
Zobacz też: Test Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D: tylko spokojnie
Źródło: Materiały prasowe Toyota
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.