Volkswagen up!

Volkswagen Up będzie kosztował w Niemczech około 10 tysięcy euro. Fot. Volkswagen
We Frankfurcie Volkswagen prezentuje nowy model: up!. To miejskie auto z charyzmą. Up zastąpi w ofercie producenta model Fox.

Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,644 m) up! oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalnie efektywne technologie napędu (2 nowe silniki benzynowe, 1 nowy silnik na gaz ziemny, 2 nowe przekładnie). Maksymalne wykorzystanie przestrzeni, wysoki poziom jakości, nowe technologie i wyraźnie zredukowane koszty to priorytet tego modelu.

Up! Będzie dostępny w salonach w Niemczech w grudniu. W Polsce pojawi się w styczniu 2012 roku. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się 13 września. Dostępne są trzy wersje: take up!, move up! oraz high up!. W momencie wprowadzania na rynek oferowane będą także dwa wyjątkowe modele na bazie high up! - up! black i up! white. Z roku na rok up! będzie się rozwijać. Volkswagen ma zamiar stworzyć rodzinę up! – małe, efektywne i sympatyczne Volkswageny.

Take up! będzie kosztował w Niemczech poniżej 10.000 euro. Aby ten samochód był dostępny dla każdego, Volkswagen wprowadzi nowy model finansowania.  

Masę up! w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Fox) zmniejszono o 140 kg, tj. o 13 procent do 929 kg. Także bilans środowiskowy wypadł bardzo pozytywnie. Certyfikat był sprawdzany przez niezależną instytucję - TÜV Nord. Powstanie gazów cieplarnianych, zmniejszono z tym modelu o 21%.

Zobacz też: Citigo: Nowa mala Skoda

Nowa generacja silników

W up! zamieszczono nową generację silników benzynowych (EA211). Jednostki z czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion to 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Pojawi się silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM, którego średnie zużycie wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Model napędzany gazem ziemnym z BlueMotion Technology będzie emitował 79 g/km CO2. VW planuje w 2013 wprowadzić up! z napędem elektrycznym.

Nowością jest 5-biegowa przekładnia (wersja manualna i zautomatyzowana). Nowe przekładnie zostały specjalnie przystosowane do trzycylindrowego silnika benzynowego. Zautomatyzowana przekładnia manualna, daje kierowcy możliwość zmiany trybu na manualny.

Nowością techniczną w up! związaną z bezpiecznym hamowaniem jest czujnik Early-Crash umieszczony w przednim zderzaku. System ten  przed zderzeniem czołowym aktywuje pasy bezpieczeństwa. Up! Posiada funkcję awaryjnego hamowania w mieście

Wymiary auta - długość 3,54 metra,  szerokość 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) i wysokość  1,48 metra – plasują je wśród najmniejszych samochodów czteroosobowych.

Dzięki modułowym siedzeniom zarówno kierowca jak i pasażerowie mają gwarancję komfortowej jazdy.

Wnętrze zostało tak zaprojektowane, aby wszystko było w zasięgu ręki. Zegary i elementy obsługowe w up! występują w postaci trzech zasadniczych zespołów: zegary przed kierowcą, moduł przełączników na środku pojazdu do sterowania radiem z CD i klimatyzacją oraz przenośny moduł maps+more (obdługa radia, nawigacji i aplikacji związanych z samochodem). Pierwszy zestaw zegarów składa się z 2 lub 3 (w wersji move up! i high up!) analogowych wskaźników i cyfrowego wyświetlacza. W move up! i high up! największym z 3 okrągłych wskaźników analogowych jest umieszczony centralnie prędkościomierz z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego. Z lewej strony znajduje się obrotomierz, z prawej – wskaźnik poziomu paliwa.

Maps+more – Portable Infotainment Device to zupełna nowość w Volkswagenie. Dla niedrogiego up! poszukiwano systemu, który pozwoliłby na równie niedrogie rozwiązanie kwestii nawigacji, telefonu, informacji i rozrywki. System ma możliwość aktualizacji oprogramowania.

Zobacz też: Honda szykuje najnowsze NSX i Type R!

Niezależnie od wariantu silnika nowy Volkswagen będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: take up!, move up! i high up!.

Wyposażenie take up! (na przykładzie Niemiec). w tej wersji VW posiada 14-calowe koła, zderzaki w kolorze nadwozia oraz przyciemnione, zielone szyby termoizolacyjne. We wnętrzu znajdą się takie elementy jak system ułatwiający wsiadanie Easy Entry, ramy otworów wentylacji w kontrastowym kolorze („white”), składana tylna kanapa, wykładzina dywanowa i wyłożona tkaniną osłona bagażnika. Take up! wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne oraz boczne poduszki, które chronią głowę i klatkę piersiową, sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i pasażera, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, zaczepy Isofix i TOP-Tether do mocowania fotelików dziecięcych z tyłu, funkcję dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej (w przypadku fotelika mocowanego na przednim siedzeniu).

Wyposażenie move up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z take up!). Wyposażenie move up! związane z bezpieczeństwem jest identyczne, jak w take up! Wersje różnią się między innymi takimi elementami wyposażenia jak: chromowane elementy we wnętrzu reflektorów, wykonane z czarnego, błyszczącego materiału otwory wentylacji przy panelu obsługowym klimatyzacji, pełne kołpaki kół, lakierowane w kolorze nadwozia obudowy lusterek zewnętrznych i klamki i systemu audio, Dash Pad pokryta dekoracyjnym lakierem „light grey metalic”.

Wyposażenie high up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z move up!). Bezpieczeństwo poprawiają reflektory przeciwmgielne. Komfort zwiększają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń przednich, system radiowy RCD 215 odtwarzający pliki w formacie MP3, klimatyzacja i pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą).

Rozszerzenie wyposażenia przez „packs”. Jak dla każdego samochodu, także dla up! dostępne są klasyczne, pojedyncze elementy wyposażenia dodatkowego. Należą do nich na przykład: duży, panoramiczny, rozsuwany i podnoszony dach, system audio RCD 215, system nagłośnieniowy, sportowe zawieszenie.

Dzięki 8 rodzajom kolorów lakieru nadwozia, 5 rodzajów obręczy (14 do 16 cali), 2 kolorystyki wnętrza, 6 różnych odcieni Dash Pad i 8 rodzajów tapicerki każdy może stworzyć niepowtarzalny samochód.

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...