Wariacji MINI ciąg dalszy
REKLAMA
REKLAMA
Ponadto mają ambitny plan, aby zwiększyć sprzedaż aż o połowę i osiągnąć sprzedaż do 300 tysięcy rocznie. Nowe modele mają szansę ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku.
REKLAMA
Zobacz również: Fiat Doblo Cargo nagrodzony
REKLAMA
Początkowo Mini było produkowane przez British Motor Corporation. Produkcja rozpoczęła się w 1959 roku, a jej koniec nastąpił w 2000 roku. Jest to prawdopodobnie najbardziej popularny i rozpoznawalny motoryzacyjny produkt brytyjski. W 2001 roku pojawiła się nowa wersja MINI. Wcześniejsze modele zostały uznane za kultowe, a przez niektórych zostało uznane za ikonę swojego czasu. Mini zajęło drugie miejsce w konkursie na „Samochód XX wieku”, wyprzedził je tylko Ford T.
Nadwozie klasycznego Mini zaprojektował Alec Issigonis. Początkowo samochód ten był wytwarzany tylko w dwóch fabrykach na terenie Wielkiej Brytanii. Jednak wraz ze wzrastającą popularnością marki, produkcja rozszerzyła się również o fabryki we Włoszech, w Hiszpanii, Portugalii, Australii, Belgii, Chile, Jugosławii, Republice Południowej Afryki, Urugwaju, Wenezueli.
Zobacz również: Hybrydy nie zawojowały rynku
Mini pierwszej generacji było modyfikowane trzykrotnie. Było pierwowzorem dla MINI drugiej generacji, dla MINI Clubmana i MINI trzeciej generacji. Ten mały samochód można było również eksploatować w różnych wersjach nadwoziowych, sprzedawano kombi, pickupy, vany, a nawet modele przypominające samochód terenowy, czyli Mini Moke.
REKLAMA
REKLAMA