Etykiety te będą dawały klientom możliwość rozróżnienia i porównania opon pod kątem trzech parametrów, ustalonych przez Unię Europejską. Zapewne przyczynią się do podejmowania jeszcze bardziej świadomych decyzji zakupowych, dzięki którym klienci wybiorą najlepsze, czyli najbliższe ich potrzebom ogumienie - powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor ds. Handlowych Grupy Goodyear w Polsce. Goodyear jest firmą, która jako pierwsza przygotowała kompendium wiedzy o etykietowaniu opon - www.etykietynaopony.pl. Można na niej znaleźć informacje m. in. na temat przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej, sposobu czytania etykiet czy odpowiedz na najczęściej zadawane pytania.
Zobacz też: Jak wypełnić oświadczenie sprawcy kolizji
Nalepki na oponach będą w prosty, przystępny graficznie sposób przedstawiać trzy podstawowe parametry: ekonomiczność, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz generowany przez opony hałas.