REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!

BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW XM. Choć to M-ka, jest SUV-em. Choć jest eko, ma pod maską V8. I choć jest duży, osiąga 100 km/h w 4,3 sekundy. To najmocniejsze M w historii!
rozwiń >

BMW XM to na szczęście nie elektryk. To hybryda z silnikiem V8!

BMW M GmbH kończy w tym roku pięćdziesiątkę. Okrągłe urodziny i wyraźnie widoczna za pasem elektryfikacja sprawiły, że Bawarczycy postanowili w sposób szczególny uczcić tą okazję. Tak powstała właśnie wyjątkowa hybryda plug-in ubrana w strój dużego SUV-a. Brzmi mało sportowo? Błąd i to poważny! Bo BMW XM jest najmocniejszym modelem z serii M w historii tej marki.

REKLAMA

BMW XM

BMW XM

BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!

BMW

Nowe BMW XM nawiązuje do legendarnej M-jedynki?

Stylizacja? Nowe BMW jest jak typowe nowe BMW. Ma serię geometrycznych linii, ostrych kształtów, a do tego dwie monstrualne nerki zamiast grilla. I choć o akcentach czy akcencikach można opowiadać godzinami, ja skupię się na czymś innym. I nie, nie mam jeszcze na myśli technologii. Skupię się na słowach przedstawicieli BMW. Ci upierają się, że XM nawiązuje stylistycznie do BMW M1. I choć tezę tą chciałbym mocno skrytykować, w końcu M1 był coupe z centralnie umieszczonym silnikiem, podobieństwa rzeczywiście dostrzegam. Tak, w SUV-ie. To prawdziwe szaleństwo!

Napęd BMW XM generuje 4,4 litra V8 i jeden elektryk

No dobrze, ale zanim za trzy ostatnie zdania zjedzą mnie fani BMW, przejdą płynnie do technologii. Bo tu też jest się nad czym rozpływać. BMW Xm będzie hybrydą plug-in. To już jednak wiemy. Układ napędowy ma składać się z dwóch silników. Pierwszym jest 4,4-litrowe V8 z technologią M TwinPower Turbo. Motor oferuje 489 koni i 650 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny z kolei jest zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Jednocześnie oferuje 197 koni mocy i 280 Nm momentu obrotowego. Przy czym przełożenie wstępne zwiększa efektywny moment obrotowy silnika elektrycznego na wejściu skrzyni biegów do nawet 450 Nm.

BMW XM

BMW XM

BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!

BMW

Nowe BMW XM. Moc, moment obrotowy, osiągi, bateria

Moc systemowa BMW XM i napędu M Hybrid to 653 konie mechaniczne. Moment obrotowy sięga już 800 Nm. Napęd jest oczywiście przekazywany na cztery koła, a sama praca układu oznacza sprint do pierwszej setki w 4,3 sekundy. Bateria? Ta ma pojemność użytkową na poziomie 25,7 kWh. Zasięg wynosi do 88 km, przy czym w trybie wyłącznie elektrycznym auto może jechać z prędkością wynoszącą nawet 140 km/h. Potężną zaletą BMW XM jest brzmienie sportowego układu wydechowego stanowiącego tubę dla ośmiocylindrowego silnika benzynowego.

Kiedy BMW XM pojawi się w salonach?

BMW XM wyposażone jest standardowo w adaptacyjny układ jezdny M Professional obejmujący elektronicznie sterowane amortyzatory oraz aktywną stabilizację przechyłów bocznych z 48-woltowymi nastawnikami. Jest to również pierwszy model BMW M ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym. Produkcja BMW XM wystartuje w grudniu 2022 roku. Pojazd będzie montowany w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu. SUB trafi do sprzedaży wiosną 2023 roku. Cennik modelu znamy jednak już dziś. Tanio nie jest! Za auto w Polsce trzeba zapłacić co najmniej 935 tys. zł...

Dalszy ciąg materiału pod wideo
BMW XM

BMW XM

BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!

BMW

BMW XM LABEL RED. Sportowy SUV level hard!

BMW XM to za mało? Proszę bardzo! Już jesienią roku 2023 Bawarczycy zaprezentują również BMW XM LABEL RED. Będzie to najmocniejszy seryjny samochód w historii BMW M GmbH z homologacją drogową. Ma zaoferować 748 koni i ponad 1000 Nm momentu obrotowego. I co ciekawe, wzrost mocy będzie gwarantowany przez silnik benzynowy, a nie mocniejszego czy dodatkowego elektryka. To będzie dopiero hybrydowy potwór drogowy!

BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW
BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW
BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW
BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW
BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW
BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA