BMW XM, czyli 4,4 V8 i elektryk. Moc? 653 konie!
REKLAMA
REKLAMA
- BMW XM to na szczęście nie elektryk. To hybryda z silnikiem V8!
- Nowe BMW XM nawiązuje do legendarnej M-jedynki?
- Napęd BMW XM generuje 4,4 litra V8 i jeden elektryk
- Nowe BMW XM. Moc, moment obrotowy, osiągi, bateria
- Kiedy BMW XM pojawi się w salonach?
- BMW XM LABEL RED. Sportowy SUV level hard!
BMW XM to na szczęście nie elektryk. To hybryda z silnikiem V8!
BMW M GmbH kończy w tym roku pięćdziesiątkę. Okrągłe urodziny i wyraźnie widoczna za pasem elektryfikacja sprawiły, że Bawarczycy postanowili w sposób szczególny uczcić tą okazję. Tak powstała właśnie wyjątkowa hybryda plug-in ubrana w strój dużego SUV-a. Brzmi mało sportowo? Błąd i to poważny! Bo BMW XM jest najmocniejszym modelem z serii M w historii tej marki.
REKLAMA
Nowe BMW XM nawiązuje do legendarnej M-jedynki?
Stylizacja? Nowe BMW jest jak typowe nowe BMW. Ma serię geometrycznych linii, ostrych kształtów, a do tego dwie monstrualne nerki zamiast grilla. I choć o akcentach czy akcencikach można opowiadać godzinami, ja skupię się na czymś innym. I nie, nie mam jeszcze na myśli technologii. Skupię się na słowach przedstawicieli BMW. Ci upierają się, że XM nawiązuje stylistycznie do BMW M1. I choć tezę tą chciałbym mocno skrytykować, w końcu M1 był coupe z centralnie umieszczonym silnikiem, podobieństwa rzeczywiście dostrzegam. Tak, w SUV-ie. To prawdziwe szaleństwo!
Napęd BMW XM generuje 4,4 litra V8 i jeden elektryk
No dobrze, ale zanim za trzy ostatnie zdania zjedzą mnie fani BMW, przejdą płynnie do technologii. Bo tu też jest się nad czym rozpływać. BMW Xm będzie hybrydą plug-in. To już jednak wiemy. Układ napędowy ma składać się z dwóch silników. Pierwszym jest 4,4-litrowe V8 z technologią M TwinPower Turbo. Motor oferuje 489 koni i 650 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny z kolei jest zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Jednocześnie oferuje 197 koni mocy i 280 Nm momentu obrotowego. Przy czym przełożenie wstępne zwiększa efektywny moment obrotowy silnika elektrycznego na wejściu skrzyni biegów do nawet 450 Nm.
Nowe BMW XM. Moc, moment obrotowy, osiągi, bateria
Moc systemowa BMW XM i napędu M Hybrid to 653 konie mechaniczne. Moment obrotowy sięga już 800 Nm. Napęd jest oczywiście przekazywany na cztery koła, a sama praca układu oznacza sprint do pierwszej setki w 4,3 sekundy. Bateria? Ta ma pojemność użytkową na poziomie 25,7 kWh. Zasięg wynosi do 88 km, przy czym w trybie wyłącznie elektrycznym auto może jechać z prędkością wynoszącą nawet 140 km/h. Potężną zaletą BMW XM jest brzmienie sportowego układu wydechowego stanowiącego tubę dla ośmiocylindrowego silnika benzynowego.
Kiedy BMW XM pojawi się w salonach?
BMW XM wyposażone jest standardowo w adaptacyjny układ jezdny M Professional obejmujący elektronicznie sterowane amortyzatory oraz aktywną stabilizację przechyłów bocznych z 48-woltowymi nastawnikami. Jest to również pierwszy model BMW M ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym. Produkcja BMW XM wystartuje w grudniu 2022 roku. Pojazd będzie montowany w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu. SUB trafi do sprzedaży wiosną 2023 roku. Cennik modelu znamy jednak już dziś. Tanio nie jest! Za auto w Polsce trzeba zapłacić co najmniej 935 tys. zł...
BMW XM LABEL RED. Sportowy SUV level hard!
BMW XM to za mało? Proszę bardzo! Już jesienią roku 2023 Bawarczycy zaprezentują również BMW XM LABEL RED. Będzie to najmocniejszy seryjny samochód w historii BMW M GmbH z homologacją drogową. Ma zaoferować 748 koni i ponad 1000 Nm momentu obrotowego. I co ciekawe, wzrost mocy będzie gwarantowany przez silnik benzynowy, a nie mocniejszego czy dodatkowego elektryka. To będzie dopiero hybrydowy potwór drogowy!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.