Audi wygrywa w DTM w sezonie 2014

Audi DTM 2014 / Audi
Audi odebrało BMW tytuł championa w serii DTM. Spektakularne zwycięstwo trzech kierowców tego zespołu na torze w Hockenheim pozwoliło odrobić stratę do BMW i zwyciężyć w łącznej klasyfikacji konstruktorów.

Audi mistrzem serii DTM

Audi najlepszym producentem serii wyścigów DTM w sezonie 2014. Wszystkie trzy miejsca na podium w finale sezonu na torze Hockenheim, pozwoliły Audi w miniony weekend, na oczach 155 tysięcy widzów odebrać BMW tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów.

Drużyna pod wodzą szefa Audi Motorsport dr. Wolfganga Ullricha oraz Dietera Gassa, kierownika ds. DTM w Audi Sport, zamieniła w finale stratę 21 punktów w zwycięstwo, wypracowując przewagę 30 punktów w klasyfikacji. W sezonie 2014 Audi zebrało łącznie 409 punktów, BMW – 379 punktów , a Mercedes-Benz – 222 punkty. Jednym z pierwszych gratulujących był mistrz świata w piłce nożnej Bastian Schweinsteiger, który śledził finał DTM z loży Audi.

W klasyfikacji kierowców, Audi zapewniło sobie także wicemistrzostwo i trzecie miejsce na podium. Drugie z rzędu zwycięstwo odniósł dwukrotny mistrz DTM Mattias Ekström, startujący za kierownicą Red Bull Audi RS 5 DTM w barwach Audi Sport Team Abt i kończący ten sezon jako wicemistrz. Ubiegłoroczny mistrz Mike Rockenfeller, w Schaeffler Audi RS 5 DTM zespołu Audi Sport Team Phoenix, zajął drugą lokatę i ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji łącznej kierowców. Jamie Green, jadący Hoffmann Group Audi RS 5 DTM ze stajni Audi Sport Team Rosberg, kończąc zmagania jako trzeci sprawił, że podczas finału sezonu na podium stanęli kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team.

Zobacz też: Audi prezentuje zwycięzców wyścigów długodystansowych

„Audi udowodniło dzisiaj swoją przewagę dzięki technice. Po pierwsze demonstrując bezzałogowe RS 7 tuż przed wyścigiem, a podczas finału DTM zdobywając potrójne zwycięstwo“ – podsumował Dieter Gass. „Naszym celem na ten weekend było wygranie klasyfikacji producentów. Tutaj bezsprzecznie zwyciężyliśmy – także dzięki wspaniałej postawie całej drużyny. To, że kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team stanęli na podium świadczy samo za siebie. Wszyscy przekonaliśmy się, jak mocne jest Audi RS 5 DTM. 15 z 30 możliwych w tym roku miejsc na podium to bilans, który trudno zignorować. Gratulacje także dla Mattiasa Ekströma i Mike'a Rockenfellera z okazji zdobycia wicemistrzostwa i trzeciej lokaty w klasyfikacji kierowców. Cieszymy się już na rok 2015. Pragniemy wtedy ponownie wystartować samochodem oznaczonym numerem 1.“

Zwycięzca wyścigu Mattias Ekström, tak samo jak Mike Rockenfeller, wystartował na twardszych oponach standardowych, co okazało się być właściwą strategią. Obydwaj przez cały czas utrzymywali się w najlepszej dziesiątce, a w fazie końcowej, po zmianie opon na bardziej miękkie, pozycja po pozycji pięli się wzwyż. Dzięki późnemu wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa Ekströmowi i Rockenfellerowi udało się na dwóch ostatnich rundach dogonić Jamiego Greena, który prowadził od pierwszego okrążenia.

„Moje Audi jechało dziś fantastycznie“ – cieszył się Mattias Ekström po swoim drugim w czasie zaledwie trzech tygodni triumfie. „Wszystko dobrze się poukładało w kwalifikacjach, udało się także w wyścigu. To było świetne dla Audi, zespołu Team Abt Sportsline i dla mnie zamknięcie sezonu przed wspaniałą publicznością. Przed zimową przerwą nie można sobie chyba wymarzyć lepszego pożegnania.“

Dzięki temu, że Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) i Miguel Molina (Audi Sport Audi RS 5 DTM) zajęli szóstą i dziewiątą pozycję, aż pięciu kierowców Audi znalazło się w czołowej dziesiątce i zajęło punktowane miejsca.

Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM), po ciężkiej walce zakończył finałowy wyścig swego debiutanckiego sezonu na miejscu czternastym. Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) i Edoardo Mortara (Audi Sport Audi RS 5 DTM) odpadli co prawda po kolizjach, ale zostali sklasyfikowani na miejscu dziewiętnastym i dwudziestym drugim.

Jeszcze przed finałowym wyścigiem Audi wzbudziło w Hockenheim sensację: Bezzałogowe Audi RS 7 piloted driving concept wykonało szybkie okrążenie toru. Natomiast nowe Audi TT cup, które w 2015 roku wystartuje w serii wyścigów DTM, miało niecodziennego kierowcę. Za jego kierownicą zasiadł bowiem prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, który zaraz potem, wraz z prezesem zarządu Audi AG Rupertem Stadlerem i całą drużyną DTM fetował zdobycie tytułu mistrzowskiego w kategorii producentów.

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...