ŠKODA Fabia R5 zamiast Super 2000
REKLAMA
REKLAMA
ŠKODA Fabia R5 zastąpi model zbudowany według specyfikacji Super 2000. Będzie to trudne zadanie, bowiem Fabia S2000 jest jedną z najbardziej utytułowanych konstrukcji wyczynowych w całej 112-letniej historii marki: od swojego debiutu podczas prestiżowego Rajdu Monte Carlo w 2009 roku, regularnie zdobywa tytuły mistrzowskie na trzech kontynentach i w sześciu krajach, dominując na drogach wszystkich szerokości geograficznych.
REKLAMA
Skoda Fabia S2000 - 27 zwycięstw w IRC
W 2010 roku, z pomocą tego modelu ŠKODA zdominowała Intercontinental Rally Challenge, zdobywając tytuł mistrzowski wśród konstruktorów i kierowców (załoga Juho Hänninen/Mikko Markkula). Czeski zespół rajdowy, w składzie Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, powtórzył ten sukces w tej serii w latach 2011 i 2012. Fabia S2000 odniosła w sumie 27 zwycięstw – najwięcej w całej historii IRC.
Skoda Fabia S2000 - zwycięża na całym świecie
REKLAMA
W tym samym czasie model zwyciężał także w wielu innych zakątkach świata: serii Super 2000 World Championship, Rajdowych Mistrzostwach Europy, Azjii i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej. Tylko w tegorocznym sezonie ŠKODA tryumfowała w Rajdowych Mistrzostwach Austrii, Włoch, Bułgarii, Jordanu, Portugalii i Paragwaju.
W tym samym czasie model zwyciężał także w wielu innych zakątkach świata: serii Super 2000 World Championship, Rajdowych Mistrzostwach Europy, Azjii i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej. Tylko w tegorocznym sezonie ŠKODA tryumfowała w Rajdowych Mistrzostwach Austrii, Włoch, Bułgarii, Jordanu, Portugalii i Paragwaju.
Zobacz też: Skoda mistrzem IRC 2011
„W nadchodzącym roku weźmiemy udział w Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku (FIA APRC) oraz wybranych rajdach Mistrzostw Europy” – informuje Michal Hrabánek, szef ŠKODA Motorsport. „Jan Kopecký i Pavel Dresler wystartują w APRC (Asia-Pacific Rally Championship), a Esapekka Lappi i Janne Ferm w ERC. W Europie będzie im towarzyszyć załoga Sepp Wiegand/Frank Christian zespołu ŠKODA AUTO Deutschland, który także korzysta z fabrycznego wsparcia”.
Skoda Fabia R5 - prace już trwają
REKLAMA
Równolegle będą prowadzone prace nad zupełnie nowym samochodem rajdowym. „Fabia S2000 swoimi międzynarodowymi wielkimi sukcesami udowadnia technologiczną przewagę już od lat. Teraz naszym wyzwaniem jest kontynuacja tego wielkiego osiągnięcia” – mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ds. rozwoju technicznego ŠKODY. „Dlatego pracujemy bez wytchnienia nad nową wersją Fabii, zbudowaną według przepisów klasy R5”.
Klasa R5 zastępuje kategorię Super 2000, którą FIA wprowadziło w życie w 2000 roku. Największą innowacją jest zmiana wolnossącego silnika dwulitrowego na turbodoładowany o pojemności 1600 cm3. „To naprawdę duża zmiana” – wyznaje Michal Hrabánek. „Wejście do klasy R5 to logiczny krok w rajdowej strategii ŠKODY. Dzięki temu, będziemy mogli notować kolejne osiągnięcia w międzynarodowych rajdach i kontynuować program kliencki. Przewidujemy, że nasz nowy samochód uzyska rajdową homologację w pierwszej połowie 2015 roku”. Tym sposobem, ŠKODA dalej będzie zapewniała wielkie widowisko fanom rajdów na całym świecie!
Źródło: materiały prasowe Skoda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.