Budowa drogi S6, odcinek Płoty-Kiełpino
REKLAMA
REKLAMA
Otwarcie kopert z ofertami na realizację odcinka drogi ekspresowej S6
13 lipca 2015 roku otwarto oferty cenowych w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 Płoty - Kiełpino.
REKLAMA
Wpłynęły łącznie 4 oferty, najniższą cenę 253 995 000,00 złotych zaoferowała firma: Budimex S.A. , zaś wartość najdroższej oferty to 310 000 000,87 złotych. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza.
Odcinek Płoty - Kiełpino o długości 14,6 km jest czwartym odcinkiem ekspresowej „szóstki” dla którego zostały otwarte oferty cenowe. Wcześniej 30 czerwca poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na odcinek Goleniów – Nowogard, 6 lipca na odcinek Nowogard – Płoty, zaś 8 lipca na odcinek Ustronie Morskie – początek obwodnicy Koszalina i Sianowa.
Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach
O trasie ekspresowej S6
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.
Zobacz też: GDDKiA składa pierwsze wnioski o dofinansowanie inwestycji z nowej perspektywy
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od końca planowanej obwodnicy m. Płoty do węzła Kiełpino z DW 105 (razem z tym węzłem.) o długości 14,6 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie początkowo w śladzie lub w niewielkiej odległości od istniejącej DK nr 6. Między miejscowościami Modlimowo i Wicimice droga odejdzie od obecnego przebiegu DK nr 6 w kierunku północnym, w rejonie tego odejścia powstanie węzeł Wicimice stanowiący połączenie S6 z obecną DK nr 6. Trasa będzie następnie biegła nowym śladem na południe od miejscowości Natolewice. Na przecięciu z DW nr 105 powstanie węzeł Kiełpino, na którym przedmiotowy odcinek się kończy.
Planowany czas realizacji inwestycji to lata 2015-2018
Źródło: Materiały prasowe GDDKiA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA