Volkswagen Golf to kluczowy gracz na rynku samochodów kompaktowych. Przekonuje do siebie nowoczesną technologią (VW twierdzi, że na chwilę obecną to jego najnowocześniejsza konstrukcja), obszernym wnętrzem, bogatą gamą jednostek napędowych i trzema wersjami nadwozia (3- i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi). Golf VII, który powstał na płycie podłogowej MQB, jest bardzo blisko spokrewniony z Audi A3. Dzieli z nim większość kluczowych podzespołów - silniki, podwozie, zawieszenie czy układ hamulcowy. Wersja 2.0 TDI 150 KM występuje tylko w najbogatszej wersji wyposażenia Highline a jej cena rozpoczyna się od 93 490 zł.
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM: dane techniczne
Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla
Samochód | Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 KM 5d hatchback |
Rodzaj silnika | wysokoprężny z turbosprężarką VTG |
Kod silnika | BMT |
Położenie silnika | z przodu, poprzecznie, przed osią |
Wtrysk paliwa | common rail 1800 bar (wtryskiwacze elektromagnetyczne) |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Układ cylindrów | rzędowy |
Moc maksymalna | 110/150 kW/KM przy 3500-4000 obr/.min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min |
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): | 0,29 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | manualna 6. biegowa |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h | 8,6 s |
Prędkość maksymalna | 216 km/h |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) | 5,0/3,6/4,1l |
Zawieszenie kół przednich: | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie kół tylnych: | wielowahaczowe (po 4 wahacze) |
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) | tarcze wentylowane, 288 mm |
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) | tarcze lite, 272 mm |
Wymiary (dług./szer./wys.) | 4 255/1 790/1 452 mm |
Rozstaw osi | 2637 mm |
Masa własna | 1 279 kg (minimalna) |
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. | 380/1270 l |
Ładowność | 581 kg |
Liczba obrotów kierownicy | 2,72 (przekładnia APA) |
Średnica zawracania | 10,9 m (opony 215 mm) |
Pojemność baku | 50 l |
Cena | od 93 490 zł |