Nowe BMW X5 - opis modelu

BMW X5 doczekało się trzeciej generacji. Wyposażenie obejmuje m.in. aktywny tylny spoiler, 16-głośnikowy zestaw audio czy kamerę z widokiem auta z lotu ptaka. / BMW
Na rynku debiutuje nowy model BMW X5. Trzecia generacja niemieckiego SUV-a jest większa i lepiej wyposażona od swojego poprzednika. Wyglądem nawiązuje do mniejszych modeli BMW X1 i X3.

Nowe BMW X5: nadwozie

Ewolucja stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem wyrażają przede wszystkim: mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki; wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler.

Oprócz tego, w nowym BMW X5, jako pierwszym modelu BMW X, zastosowano kurtyny powietrzne, czyli specjalne pionowe otwory, które prowadzą strumień napływającego powietrza wokół nadkoli, gdzie tworzy się swoista kurtyna powietrzna uchodząca w kontrolowany sposób przez wyloty powietrza umieszczone w bocznych panelach. W rezultacie nowe BMW X5 xDrive30d osiąga wiodący w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) wynoszący 0,31. W przypadku nowego BMW X5 oferowanych jest 11 kolorów lakieru nadwozia.

Zobacz też: Lifting BMW serii 5 - opis modelu

Nowe BMW X5: wnętrze

Atrakcyjnym dodatkiem jest niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala. Z kolei wyświetlacze układu klimatyzacji i wentylacji - oraz opcjonalnie tablica przyrządów - zostały wyposażone w technologię "black panel"

Składane oparcie drugiego rzędu siedzeń można teraz podzielić w stosunku 40:20:40, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 650 do nawet 1870 litrów - to o 30/120 litrów więcej, niż w poprzednim modelu. Dodatkowe schowki i kieszenie w drzwiach, które pomieszczą 1,5-litrowe (z przodu) i 1-litrowe butelki (z tyłu) również zwiększają funkcjonalność kabiny pasażerskiej zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i dłuższych podróży.

Nowe BMW X5: Innowacyjne wyposażenie

Modele z układem napędu na wszystkie koła xDrive zostały wyposażone w nowy wyświetlacz kontrolny z grafiką 3D. Ten standardowy ekran na bieżąco przedstawia kierowcy informacje o przechyłach i wychyleniu nadwozia. Dodatkowo, w wersjach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Professional, w tablicy przyrządów wyświetlany jest również kompas.

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Nowy pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant zawiera funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning), która ostrzega kierowców przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, oraz system ostrzegania o kolizji z pieszym i z innym pojazdem z funkcją hamowania, który wykrywa pojazdy znajdujące się bezpośrednio przed BMW X5 - do prędkości 60 km/h - jak również pieszych, którzy znajdują się na torze jazdy samochodu.

Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze dalej idącą pomoc. System łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i układ Driving Assistant w celu zapewnienia przede wszystkim większego komfortu i bezpieczeństwa w wolno poruszającym się ruchu drogowym i w korkach. System utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy każdej prędkości aż do 210 km/h.

Tylna kamera i funkcja Surround View zapewniają lepszy przegląd obszaru wokół samochodu i na drodze, przedstawiając kierowcy widok drogi i okolicy z lotu ptaka (360 stopni) na centralnym monitorze.

Standardem w BMW X5 jest radio Professional, natomiast najlepsze wrażenia muzyczne zapewnią opcjonalne systemy audio HiFi Harman Kardon Surround Sound System lub Bang & Olufsen High End Surround Sound System z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1200 watów.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Nowe BMW X5: układ przeniesienia napędu

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional

Nowe BMW X5: wersje silnikowe

Trzy jednostki napędowe dostępne w momencie premiery rynkowej: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),

Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,

maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,

maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,

Prędkość maks.: 230 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,2 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,

maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,7 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo S60 D5 Polestar

Według informacji IBRM Samar najtańsza odmiana tego popularnego SUV-a klasy wyższej będzie kosztować 285 900 zł.

Źródło: materiały prasowe BMW

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...