REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

ICON CJ3B to ręcznie budowana terenówka, której konstrukcja jest oparta na legendarnym Willysie CJ3B. Auto jest wytwarzane ręcznie w Los Angeles i kosztuje około 80 tysięcy dolarów.

Właściciel firmy ICON, Jonathan Ward, ma prawo do posługiwania się nazwą CJ3B, którą ochrzcił jeden z modeli swoich samochodów. Auto nie tylko nazwą, ale i wyglądem nawiązuje do wyprodukowanego w 1953 roku Willysa CJ3B.

REKLAMA

REKLAMA

ICON CJ3B z założenia jest bardzo ubogo wyposażony. Wszelkie wygody ograniczono do niezbędnego minimum. Wewnątrz znajdziemy kilka wskaźników informujących o prędkości, obrotach silnika, temperaturze płynu chłodniczego czy ciśnienia oleju. Pozostałe elementy wyposażenia to kierownica i fotel mniej skomplikowany niż taboret.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

Pod maską pracuje silnik EcoTec o pojemności 2,4 litra, który generuje moc 210 KM. Napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni manualnej. Auto waży niecałe 1,5 tony i wykazuje się bardzo dobrymi możliwościami terenowymi dzięki temu, że nadwozie osadzono na ramie nośnej.

REKLAMA

CJ3B nadaje się również do jazdy na co dzień, ale tylko w ciepłym klimacie. Co prawda na auto można zarzuć plandekę chroniącą pasażerów przed deszczem, jednak brak ogrzewania uniemożliwia użytkowanie tego auta zimą. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Jonathan Ward podkreśla fakt, że samochód ten jest wytwarzany ręcznie z najlepszych dostępnych na rynku części i jest warty swojej ceny (prawie 80 tysięcy dolarów).

W tym samochodzie nie znajdziemy rzeczy, które mogły by się zepsuć podczas jazdy w trudnych warunkach. Fot. ICON
Ręcznie robione auto konstruowane było z myślą o jeździe w najtrudniejszym terenie. Fot. ICON
Niewielki ICON jest lekko spokrewniony z Willysem. Posiada nawet taką samą nazwę - CJ3B. Fot. ICON
Samochód ma bardzo surowy wygląd. Nie ma tu jakichkolwiek udogodnień. Fot. ICON
ICON CJ3B wyposażony jest w typowo terenowy osprzęt taki jak wyciągarka czy wyczynowe opony. Fot. ICON
Zawieszenie również jest z najwyższej półki. Fot. ICON
Niewielkie auto nie posiada sztywnego dachu. Fot. ICON
ICON wyposaża CJ3B jedynie w materiałową narzutę na konstrukcję auta, która ma spełniać funkcje ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Fot. ICON
Jak przystało na klasyczną terenówkę ICON ma zamontowane z tyłu koło zapasowe. Fot. ICON
Terenówka wyposażona jest w silnik o pojemności 2.4 litra, którego moc wynosi 210 KM. Fot. ICON
Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów. Fot. ICON
Auto w całości jest wykonywane ręcznie. Fot. ICON
Wykonanie tego auta odznacza się najwyższą dbałością o szczegóły. Fot. ICON
ICON CJ3B wykonany jest bardzo minimalistycznie. Fot. ICON
Na pokładzie znajdziemy tylko najpotrzebniejsze wskaźniki. Fot. ICON
Auto oparte jest na ramie, dzięki czemu ICON może konkurować z autami typowo wyczynowymi. Fot. ICON
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA