REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ICON CJ3B: współczesny Willys

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

ICON CJ3B to ręcznie budowana terenówka, której konstrukcja jest oparta na legendarnym Willysie CJ3B. Auto jest wytwarzane ręcznie w Los Angeles i kosztuje około 80 tysięcy dolarów.

Właściciel firmy ICON, Jonathan Ward, ma prawo do posługiwania się nazwą CJ3B, którą ochrzcił jeden z modeli swoich samochodów. Auto nie tylko nazwą, ale i wyglądem nawiązuje do wyprodukowanego w 1953 roku Willysa CJ3B.

REKLAMA

ICON CJ3B z założenia jest bardzo ubogo wyposażony. Wszelkie wygody ograniczono do niezbędnego minimum. Wewnątrz znajdziemy kilka wskaźników informujących o prędkości, obrotach silnika, temperaturze płynu chłodniczego czy ciśnienia oleju. Pozostałe elementy wyposażenia to kierownica i fotel mniej skomplikowany niż taboret.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Pod maską pracuje silnik EcoTec o pojemności 2,4 litra, który generuje moc 210 KM. Napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni manualnej. Auto waży niecałe 1,5 tony i wykazuje się bardzo dobrymi możliwościami terenowymi dzięki temu, że nadwozie osadzono na ramie nośnej.

CJ3B nadaje się również do jazdy na co dzień, ale tylko w ciepłym klimacie. Co prawda na auto można zarzuć plandekę chroniącą pasażerów przed deszczem, jednak brak ogrzewania uniemożliwia użytkowanie tego auta zimą. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Jonathan Ward podkreśla fakt, że samochód ten jest wytwarzany ręcznie z najlepszych dostępnych na rynku części i jest warty swojej ceny (prawie 80 tysięcy dolarów).

W tym samochodzie nie znajdziemy rzeczy, które mogły by się zepsuć podczas jazdy w trudnych warunkach. Fot. ICON
Ręcznie robione auto konstruowane było z myślą o jeździe w najtrudniejszym terenie. Fot. ICON
Niewielki ICON jest lekko spokrewniony z Willysem. Posiada nawet taką samą nazwę - CJ3B. Fot. ICON
Samochód ma bardzo surowy wygląd. Nie ma tu jakichkolwiek udogodnień. Fot. ICON
ICON CJ3B wyposażony jest w typowo terenowy osprzęt taki jak wyciągarka czy wyczynowe opony. Fot. ICON
Zawieszenie również jest z najwyższej półki. Fot. ICON
Niewielkie auto nie posiada sztywnego dachu. Fot. ICON
ICON wyposaża CJ3B jedynie w materiałową narzutę na konstrukcję auta, która ma spełniać funkcje ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Fot. ICON
Jak przystało na klasyczną terenówkę ICON ma zamontowane z tyłu koło zapasowe. Fot. ICON
Terenówka wyposażona jest w silnik o pojemności 2.4 litra, którego moc wynosi 210 KM. Fot. ICON
Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów. Fot. ICON
Auto w całości jest wykonywane ręcznie. Fot. ICON
Wykonanie tego auta odznacza się najwyższą dbałością o szczegóły. Fot. ICON
ICON CJ3B wykonany jest bardzo minimalistycznie. Fot. ICON
Na pokładzie znajdziemy tylko najpotrzebniejsze wskaźniki. Fot. ICON
Auto oparte jest na ramie, dzięki czemu ICON może konkurować z autami typowo wyczynowymi. Fot. ICON
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA