REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ICON CJ3B: współczesny Willys

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

ICON CJ3B to ręcznie budowana terenówka, której konstrukcja jest oparta na legendarnym Willysie CJ3B. Auto jest wytwarzane ręcznie w Los Angeles i kosztuje około 80 tysięcy dolarów.

Właściciel firmy ICON, Jonathan Ward, ma prawo do posługiwania się nazwą CJ3B, którą ochrzcił jeden z modeli swoich samochodów. Auto nie tylko nazwą, ale i wyglądem nawiązuje do wyprodukowanego w 1953 roku Willysa CJ3B.

REKLAMA

ICON CJ3B z założenia jest bardzo ubogo wyposażony. Wszelkie wygody ograniczono do niezbędnego minimum. Wewnątrz znajdziemy kilka wskaźników informujących o prędkości, obrotach silnika, temperaturze płynu chłodniczego czy ciśnienia oleju. Pozostałe elementy wyposażenia to kierownica i fotel mniej skomplikowany niż taboret.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Pod maską pracuje silnik EcoTec o pojemności 2,4 litra, który generuje moc 210 KM. Napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni manualnej. Auto waży niecałe 1,5 tony i wykazuje się bardzo dobrymi możliwościami terenowymi dzięki temu, że nadwozie osadzono na ramie nośnej.

CJ3B nadaje się również do jazdy na co dzień, ale tylko w ciepłym klimacie. Co prawda na auto można zarzuć plandekę chroniącą pasażerów przed deszczem, jednak brak ogrzewania uniemożliwia użytkowanie tego auta zimą. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Jonathan Ward podkreśla fakt, że samochód ten jest wytwarzany ręcznie z najlepszych dostępnych na rynku części i jest warty swojej ceny (prawie 80 tysięcy dolarów).

W tym samochodzie nie znajdziemy rzeczy, które mogły by się zepsuć podczas jazdy w trudnych warunkach. Fot. ICON
Ręcznie robione auto konstruowane było z myślą o jeździe w najtrudniejszym terenie. Fot. ICON
Niewielki ICON jest lekko spokrewniony z Willysem. Posiada nawet taką samą nazwę - CJ3B. Fot. ICON
Samochód ma bardzo surowy wygląd. Nie ma tu jakichkolwiek udogodnień. Fot. ICON
ICON CJ3B wyposażony jest w typowo terenowy osprzęt taki jak wyciągarka czy wyczynowe opony. Fot. ICON
Zawieszenie również jest z najwyższej półki. Fot. ICON
Niewielkie auto nie posiada sztywnego dachu. Fot. ICON
ICON wyposaża CJ3B jedynie w materiałową narzutę na konstrukcję auta, która ma spełniać funkcje ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Fot. ICON
Jak przystało na klasyczną terenówkę ICON ma zamontowane z tyłu koło zapasowe. Fot. ICON
Terenówka wyposażona jest w silnik o pojemności 2.4 litra, którego moc wynosi 210 KM. Fot. ICON
Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów. Fot. ICON
Auto w całości jest wykonywane ręcznie. Fot. ICON
Wykonanie tego auta odznacza się najwyższą dbałością o szczegóły. Fot. ICON
ICON CJ3B wykonany jest bardzo minimalistycznie. Fot. ICON
Na pokładzie znajdziemy tylko najpotrzebniejsze wskaźniki. Fot. ICON
Auto oparte jest na ramie, dzięki czemu ICON może konkurować z autami typowo wyczynowymi. Fot. ICON
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA