Koncepcyjne MINI
REKLAMA
REKLAMA
Samochód ten nie posiada drzwi, a progi otworów wejściowych są nisko umieszczone, co ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie. Ponadto położono nacisk na wzmocnienie wytrzymałości i sztywności całej konstrukcji, dzięki temu pasażerowie siedzą wyżej niż w innych modelach MINI.
REKLAMA
Zobacz również: Kupujemy coraz więcej aut luksusowych
Producenci MINI przewidzieli prosty montaż miękkiego dachu i lekkich drzwi. Auto zostało zaprojektowane z myślą o przejażdżkach po terenach plażowych, górskich, jednym słowem mówiąc w aurze wakacyjnej, dzięki swemu otwartemu wnętrzu ma zapewnić lepszą widoczność i bardziej bezpośredni kontakt z tym, co na zewnątrz. A jednocześnie możliwość montażu drzwi i dachu umożliwia też jazdę po mieście, albo w czasie niesprzyjających warunków atmosferycznych.
Zobacz również: BMW Serii 6 Cabrio
Z podobnym projektem mieliśmy już do czynienia w 1964 roku, jego twórcą wtedy był Alec Issigonis. Wtedy ten model auta był sprzedawany pod nazwą MINI Moke. Zbudowany był jedynie z panelu podłogowego, szerokich progów, pokrywy silnika i przedniej szyby. Była oczywiście również możliwość zamontowania dachu. Taka wersja MINI cieszyła się szczególną popularnością w Stanach Zjednoczonych i w Australii. MINI Beachcomber jest bezpośrednim nawiązaniem stylistycznym do MINI Moke.
REKLAMA
REKLAMA