Nadwozie
Według oznakowania aktualnych modeli Volvo, C30 oznacza jedynie trzydrzwiowego hatchbacka. Na tej samej płycie podłogowej zbudowano także sedana S40, kombi V50 oraz kabriolet C70.
Silniki
Volvo C30 ma w ofercie jednostek napędowych zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Łącznie możemy wybierać z pięciu pozycji, z czego dwie to benzynaki o pojemnościach 2,0 (145 KM) i 2,5 T5(230 KM), a trzy pozostałe to diesle: 1,6 D2 (115 KM), 2,0 D3 (150 KM) i 2,0 D4 (177 KM). Silniki te mogą współpracować z 5 i 6 biegowymi skrzyniami manualnymi i automatami.
Nasz wybór: Godna polecenia jest jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów i mocy 145 KM z pięciobiegową skrzynią manualną.
Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo C30
Wyposażenie
Dla tego modelu dostępnych jest pięć wersji wyposażenia: standard, kinetic, momentum, summum i R-Design.
Wszystkie wersje mają standardowo m.in.: dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne, układ SIPS (czyli wzmocnienia słupków chroniące przed uderzeniem w bok), boczne poduszki i poduszki chroniące z boku ramiona i głowy. Także w standardowym wyposażeniu znajduje się układ DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).
Każda kolejna wersja jest bogatsza o takie elementy jak wielofunkcyjna kierownica, czujniki parkowania czy rodzaj tapicerki, a różnica w ich cenie to kilka tysięcy złotych.
Nasz wybór: Polecamy wersję Summum i następnie doposażenie jej według uznania, lub R-Design jeśli jest w promocji.
Zobacz też: Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Redakcja poleca: Volvo C30 2,0 benz. 145 KM z pięciobiegową skrzynię manualną w wersji Summum (doposażonej według uznania) lub R-Design (jeśli trafimy na promocję). C30 w obu wersjach kosztuje aktualnie około 86 tys złotych.