Nadwozie
Według oznakowania aktualnych modeli Volvo, V50 oznacza jedynie wersję kombi. Na tej samej płycie podłogowej zbudowano także sedana S40, trzydrzwiowego hatchbacka C30 oraz kabriolet C70.
Silniki
Volvo V50 ma w ofercie jednostek napędowych zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Łącznie możemy wybierać z pięciu pozycji, z czego dwie to benzynaki o pojemnościach 2,0 (145 KM) i 2,5 T6(230 KM), a trzy pozostałe to diesle: 1,6 D2 (115 KM), 2,0 D3 (150 KM) i 2,0 D4 (177 KM). Silniki te mogą współpracować z 5 i 6 biegowymi skrzyniami manualnymi i automatami.
Wyposażenie
Dla tego modelu dostępne są cztery wersje wyposażenia: Kinetic, R-Design, Business Edytion i Business Edition Pro. Wszystkie wersje mają standardowo m.in.: dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne, układ SIPS (czyli wzmocnienia słupków chroniące przed uderzeniem w bok), boczne poduszki i poduszki chroniące z boku ramiona i głowy. Także w standardowym wyposażeniu znajduje się układ DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).
Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50
Każda z tych wersji jest bogatsza o takie elementy jak wielofunkcyjna kierownica, czujniki parkowania czy rodzaj tapicerki, a różnica w ich cenie to kilka tysięcy złotych.
Nasz wybór: Ze względu na bogate wyposażenie standardowe polecamy wersję Kinetic, a następnie doposażenie jej według uznania.
Redakcja poleca: Volvo V50 D3 z sześciobiegową skrzynię manualną w wersji Kinetic doposażonej według uznania.