Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

Tomasz Korniejew
rozwiń więcej
Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg / Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf to bez wątpienia pierwszoplanowy gracz segmentu aut kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji ze 150-konnym silnikiem Diesla.

Rozmiary zewnętrze Volkswagena Golfa nie odstają od przeciętnych dla tego segmentu pojazdów.

Ale ilość miejsca jaką oferuje pasażerom Golf siódmej generacji jest imponująca.

Dobremu samopoczuciu kierowcy sprzyja wygodny fotel z obszernym siedziskiem, a znalezieniu optymalnej pozycji szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej. Pewności podczas manewrów dodają duża powierzchnia szyb oraz regularny kształt nadwozia.

Wysocy pasażerowie nie będą narzekać również, gdy przyjdzie im podróżować na tylnej kanapie. Zajęcie miejsca ułatwiają szeroko uchylane drzwi, a wysoko poprowadzona linia dachu umożliwiła wygospodarowanie dużej ilości przestrzeni nad głowami. Konstruktorzy zadbali też o to, by zapewnić odpowiednią ilość miejsca pomiędzy oparciami przednich foteli, a kolanami siedzących z tyłu osób.

Wygospodarowanie dużej przestrzeni dla przedziału pasażerskiego w przypadku Golfa nie wiązało się z ograniczeniem pojemności bagażnika. Wynik 380 l jest jednym z najlepszych w klasie.

Użytkowników Golfa 2.0 TDI z pewnością ucieszy wykończenie wnętrza. M.in. dlatego, że tę wersję napędową można zamówić jedynie w najbogatszym wariancie wyposażeniowym Highline. Przekłada się to bezpośrednio na wysoką jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych (m.in. obszyte skórą kierownica wielofunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów, tapicerka z Alcantary) i wyposażenie standardowe obejmujące m.in. tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację, wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy rozbudowany komputer pokładowy).

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg – napęd/układ jezdny

W gamie dostępnych w „cywilnym” Golfie jednostek wysokoprężnych, silnik 2.0 TDI/150 KM jest opcją najmocniejszą. W usportowionej odmianie GTD dostępna jest odmiana 184-konna silnika 2.0 TDI.

Według danych producenta, ważące 1279 kg, 150-konne auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s, co jest wynikiem więcej niż zadowalającym.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny został dobrze wyciszony i ochoczo napędza Volkswagena już od dolnych zakresów obrotów. Maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. Jest dostępny w przedziale obrotów od 1750 do 3000 obr./min. Taka charakterystyka w praktyce oznacza wysoką elastyczność. Prowadzący nie musi często sięgać do lewarka skrzyni biegów w przypadku zamiaru wyprzedzenia. Nawet podczas podróży na szóstym biegu z prędkością około 90 km/h, auto sprawnie nabiera prędkości po zdecydowanym wciśnięciu gazu. Co więcej samochód pewnie prze do przodu, nawet gdy każemy mu przyspieszać z wyższych prędkości, bez względu na to czy jedziemy z kompletem pasażerów czy w pojedynkę.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Opisywana wersja Golfa to świetny środek transportu na autostradę. Jadąc z maksymalną dopuszczalną prędkością we wnętrzu jest cicho, jak w autach segmentu premium.

Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Z kolei podczas wakacyjnych wyjazdów nie będzie problemu z osiągnięciem wyników zużycia paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km.

Inżynierowie Volkswagena dużą wagę przykładają do nastawu zawieszenia. To w Golfie jest zestrojone na tyle sztywno, by kierowca nie tracił pewności siebie w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji kierownicą ale jednocześnie tłumi nierówności komfortowo. Co więcej samochód zachowuje stabilność na szybko pokonywanych łukach. Niewątpliwie zaskakująco późna tendencja do podsterowności to zasługa elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, czyli tzw. elektronicznej szpery.

Zobacz też: Test Toyota Auris TS 2.0 D-4D: o rozmiar mniejsze kombi

Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg - podsumowanie

Volkswagen Golf to wciąż jeden z najlepszych modeli walczących o klientów w segmencie aut kompaktowych. Tak naprawdę jakość wykończenia przedziału pasażerskiego oraz dopracowanie układu jezdnego pozwalają porównywać go do modeli z klasy Premium.

Pod względem ceny Golf plasuje się pomiędzy markami popularnymi, a uznanymi za prestiżowe.

Bogato wyposażona wersja Highline, czyli podstawowa odmiana pięciodrzwiowej wersji Golfa z napędem 2.0 TDI kosztuje 94 590 zł. To o niespełna 10 tys. zł drożej od najbogatszej odmiany 150-konnej wersji Forda Focusa.

Niewątpliwymi atutami Volkswagena oprócz ponadprzeciętnej przestronności wnętrza, sporego bagażnika i bardzo wysokiej jakości wykonania, dynamiki i niskiego zużycia paliwa jest mnogość konfiguracji. Nie tylko pod względem dostępnych jednostek napędowych i opcjonalnego wyposażenia. Dopłacając ok. 9 tys. zł można wyjechać z salonu VW opisywaną wersją Golfa z napędem na obie osie 4Motion. A to w ofercie konkurencji zdarza się rzadko.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg – dane techniczne

Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 KM man.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380/1270 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,5/179,9/145,2 cm
Rozstaw osi 263,7 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 94 590 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Moto
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

pokaż więcej
Proszę czekać...