Test Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D: tylko spokojnie

Tomasz Korniejew
rozwiń więcej
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód / Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis kombi z silnikiem Diesla o mocy 124 KM z pakietem Emotion wygląda na pojazd ponadprzeciętnie dynamiczny. Podczas testu sprawdziliśmy, jaki potencjał drzemie w sercu Avensisa.

Sylwetka Toyoty Avensis Wagon nie wyróżnia się niczym szczególnym. To proporcjonalne, zwarte kombi klasy średniej, które większości osób przypadnie do gustu. Kontrowersyjnie na tym tle wygląda pakiet stylizacyjny  Emotion. Dodatki, jakie obejmuje pakiet Emotion to progowe spojlery, zderzak tylny z dyfuzorem, przedni z mocnym profilem oraz czarne felgi (rozmiar 17 cali) ze stopów lekkich. Dodatkowo w ramach pakietu ozdobiono Toyotę chromowanymi wstawkami. Nam ten upiększający zestaw nie przypadł do gustu. Zdaniem redakcji wygląda tanio i niepotrzebnie zaburza stonowaną linię Avensisa Wagon. Jest to opcja, którą warto dokładnie przemyśleć przed zakupem.

Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Test Toyoty Avensis Wagon - wnętrze

Przedział pasażerski Toyoty Avensis Wagon jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, mimo że siedziska są dość krótkie.

Kokpit Toyoty Avensis jest przejrzysty i uporządkowany, ale niestety jak na segment w którym model konkuruje opisywana materiały wykończeniowe gdzie nie gdzie mogłyby być lepszej jakości. Razi zwłaszcza tworzywo sztuczne, którym wykończono drzwi – jest twarde i trochę ordynarne.

Przy okazji liftingu Avensisa producent zmienił nieco wygląd i podświetlenie „zegarów”. Ta zmiana wyszła Toyocie na plus.

Przedział bagażowy toyoty Avensis Wagon ma objętość 543 l i można go powiększyć do 1610 l, to dobre wyniki.

Zobacz też: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Test Toyoty Avensis Wagon - napęd/układ jezdny

Widocznego na fotografiach Avensisa napędza jedna z najpopularniejszych w tym modelu jednostek napędowych – czterocylindrowy turbodoładowany dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 124 KM.

Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie od 1600 do 2400 obr./min. W codziennym ruchu miejskim, gdy nie używamy wyższych obrotów jednostka napędowa sprawuje się dobrze. Zużycie paliwa oscyluje wokół 6,5 l/100 km, a w dolnych zakresach obrotów silnik pracuje cicho. Napęd zdecydowanie gorzej wypada, gdy wybierzemy się w trasę z czterema osobami na pokładzie, w dodatku ze sporym załadunkiem. Wtedy jednostka napędowa niejednokrotnie dostaje  „zadyszki”. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi silnik traci wigor za każdym razem podczas potrzeby wyprzedzenia. Dodatkowo hałas we wnętrzu znacznie wzrasta podobnie do zużycia paliwa, które przy prędkości około 140 km/h jest na poziomie 7,2 l/100 km. Żeby osiągnąć wartości sięgające 5 l/100 km należy pogodzić się z jazdą z prędkością około 90 km/h i to bez większego załadunku. Wiadomo, że podczas wyjazdu na wakacje, gdy musimy przejechać dystans np. 1500 km w jedną stronę, poruszanie się z prędkością 90 km/h może doprowadzić do tego, że nie zdążymy dojechać do celu i wrócić przed końcem urlopu.

Poza zbyt słabą jednostką napędową jazda Avensisem w dalekiej podróży jest przyjemna. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone na polskie drogi i komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, a siedziska foteli, mimo że krótsze niż u konkurentów okazują się wygodne.

Układ kierowniczy Toyoty Avensis Wagon wymaga przyzwyczajenia ale w gruncie rzeczy pozwala kierowcy poczuć się pewnie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Test Toyoty Avensis Wagon - podsumowanie

Pakiet stylizacyjny Avensisa Wagon, nazwany Emotion to nieporozumienie. Samochód o wiele lepiej prezentuje się bez dodatkowych ozdobników więc lepiej z niego zrezygnować. Avensis Wagon dysponuje bardzo przestronnym i komfortowym wnętrzem, choć miejscami razi twardy plastik użyty do wykończenia przedziału pasażerskiego.

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 124 KM będzie zbyt słaba dla osób, które kupują Avensisa z myślą o wakacyjnych wojażach z rodziną. Osoby podróżujące z dziećmi  powinny wybrać jedną z mocniejszych wersji Toyoty.

Za to nieźle Avensis wypada pod względem ceny. 108 900 zł to niezła oferta za duże kombi marki, która mało traci na wartości, z silnikiem Diesla wyposażone m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czy tempomat. Co ciekawe za dodatkowe 5 tys. zł możemy wyposażyć Avensisa w pakiet business obejmujący m.in. adaptacyjne reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, system Toyota Touch z wyświetlaczem kolorowym i kamerą cofania.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Toyota Avensis Wagon - dane techniczne

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 124 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm/1600-2400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 543/1610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s.
Zużycie paliwa* 5,6/3,9/4,6 l/100 km
Cena od 96 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...