Test Chevrolet Orlando: American style

Tomasz Korniejew
rozwiń więcej
Przód Chevroleta Orlando zaprojektowano w rodzimym dla marki amerykańskim stylu. / Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Orlando to auto w prawdziwie amerykańskim stylu. Jak na minivana ma szpanerski wygląd, jest komfortowy, prosty w obsłudze i ma przepastne wnętrze. Do zakupu zachęca też bardziej amerykańską niż europejską ceną.

Jeszcze całkiem niedawno trudno było poczuć ducha amerykańskiego Chevroleta w modelach oferowanych w Polsce. Tymczasem duże Orlando to typowy Chevy. Ma wszystko to, za co Chevroleta pokochali Amerykanie.

Nadwozie

Chevrolet Orlando to dość nietypowo wyglądający mini van. Nadwozie przypomina bardziej przerośnięte kombi niż klasycznego minivana w stylu Renault Espace.
Mimo to nie można odmówić Orlando wyrazistego stylu, który zdradza amerykański rodowód auta.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

W przedniej części nadwozia uwagę zwraca potężny przedni pas z dumnie zawieszonym logo producenta po środku atrapy chłodnicy. Z kolei z tyłu wzrok przyciągają duże lampy.
Orlando sprawia wrażenie auta o w miarę kompaktowych wymiarach ale dość szerokiego. Tak jest w istocie. Długość nadwozia opisywanego Chevroleta wynosi 465,2 cm, szerokość 183,6 cm, a wysokość 163,3 cm. Rozstaw osi Orlando to 276 cm.

Wnętrze/wyposażenie

Zasiadając w przedziale pasażerskim Orlando nikt nie powinien poczuć się rozczarowany. Wnętrze jest przestronne, a jakość materiałów wykończeniowych przyzwoita.
Bardzo wygodny fotel kierowcy sprzyja długim wakacyjnym wyprawom. Wygodnie również da się usiąść w drugim rzędzie siedzeń. Z kolei dwa dodatkowe fotele rozkładane w przedziale bagażowym należy traktować jako miejsca dla dzieci. Głównie ze względu na nisko umieszczone siedziska foteli, przez co siedzący na nich pasażerowie są zmuszeni przyjąć niezbyt wygodną na dłuższe trasy pozycję.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Tablica przyrządów Orlando ma dość atrakcyjną formę i przy tym jest czytelna. „Zegary” zostały podświetlone na niebiesko, a pod panelem z przyciskami na środkowej konsoli ukryto praktyczny schowek.  Na górze konsoli wygospodarowano miejsce dla kolorowego wyświetlacza zestawu nawigacji, która w opisywanej najbogatszej odmianie LTZ jest dostępna bez dopłaty.
Tworzywa użyte do wykończenia tablicy przyrządów są przeciętnej jakości, ale biorąc pod uwagę charakter samochodu i przede wszystkim jego cenę nikomu to nie powinno przeszkadzać.

Przedział bagażowy Orlando wystarczy, by spakować rodzinę na wakacje. Jeżeli mamy zamiar wykorzystać wszystkie siedem miejsc w Orlando do wykorzystania pozostaje jedynie 89 l przestrzeni bagażowej. Ale podróżując w piątkę do wykorzystania jest już 852 l przestrzeni na pakunki.

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Chevroleta Orlando pracował benzynowy silnik o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 141 KM. Z napędem współpracowała 5-biegowa manualna przekładnia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Według danych producenta ważące 1528 kg Orlando rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s. A jak to wygląda w praktyce?
Przyzwoicie. Czterocylindrowa jednostka napędowa to sprawne źródło napędu dla sporego Chevroleta, choć amatorzy dynamiczniejszej jazdy muszą się liczyć z tym, że auto robi się żwawsze, gdy używamy górnych zakresów obrotów. Wiąże się z tym dość znaczne podwyższenie zużycia paliwa, bo o ile stosunkowo delikatnie operując pedałem gazu można w ruchu miejskim uzyskać wynik na poziomie ok. 10 l/100 km o tyle jeżdżąc dynamicznie zużycie paliwa wzrasta do około 2-3 l/100 km.

Ale to nie wszystko. Używając górnych zakresów obrotomierza odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt słyszalny i na dłuższa metę uciążliwy.

Zawieszenie Orlando zostało zestrojone dość miękko, co czyni z Chevroleta auto komfortowe, sprzyjające dalekim autostradowym podróżom.

Zobacz też: Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Chevroleta Orlando z opisywanym silnikiem kosztuje 59 990 zł. Najbogatsza wersja wyposażeniowa LTZ jest droższa o 13 tys. zł (cena 73 990 zł). W efekcie za niewiele ponad 70 tys. zł dostajemy dobrze wyglądające, siedmioosobowe auto z dwustrefową klimatyzacją i systemem nawigacji w standardzie. Fakt, że Orlando sporo pali, jak na dzisiejsze standardy ale sposobem na obniżenie kosztów jazdy może być zamontowanie instalacji LPG. Tym bardziej, że producent za 200 zł przystosowuje samochód do montażu instalacji gazowej. Cóż, Amerykanie już dawno pokochali Chevroleta za to, że robi auta dla tzw. ludu za rozsądne pieniądze. Wygląda na to, że Chevy jest na dobrej drodze by podbić również serca Kowalskich.  

Dane techniczne:

Chevrolet Orlando 1.8 Ecotec LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 796 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

141 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

176 Nm/3800 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

89 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

465,2/183,6/163,3 cm

Rozstaw osi

276 cm

V-max

185 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,6 s.

Zużycie paliwa*

9,7/5,9/7,3 l/100km

Cena

Od 75 250 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...