REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kabotaż w UE

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kabotaż i cross-trade w 2022 r. - nowe zasady

W transporcie międzynarodowym w 2022 r. zaczną obowiązywać nowe zasady kabotażu i cross-trade. Co to oznacza dla polskich przewoźników? Dlaczego trzeba przygotować się na pakiet mobilności?

Przewozy kabotażowe

Od czasu uwolnienia rynku europejskiego dla przewoźników z krajów nowo przyjętych do UE, Parlament Europejski pracował nad wspólnotową regulacją, która miała określać wspólne zasady wykonywania działalności transportowej oraz świadczenia usług w zakresie przewozów kabotażowych. Efektem prac było rozporządzenie nr 1072/2009 z dnia 21.10.2009 r., które weszło w życie z dniem 4 grudnia 2011 r. (z wyjątkami). Rozporządzenie wprowadziło kilka kluczowych regulacji, które powinny być znane każdemu przewoźnikowi wykonującemu przewozy kabotażowe.

Francja wprowadzi płacę minimalną dla kierowców?

Po Niemczech, teraz Francja chce wprowadzić minimalną stawkę za godzinę pracy kierowcy, który przejeżdża przez jej terytorium. Czy bogate kraje UE wywierają presję na Komisję Europejską, by ograniczyć konkurencję transportową z Polski?

Kabotaż w UE

Dla wielu polskich przewoźników przewozy kabotażowe w Niemczech i w Francji stały się całkiem dochodową opcją. Niniejszy artykuł ma celu przybliżenie zasad, na których taki przewóz może się odbywać przez przewoźników z Polski na terytorium UE.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA