Manewr ten wymaga niemal perfekcyjnego opanowania umiejętności jazdy tyłem oraz znakomitego wyczucia szerokości własnego pojazdu w połączeniu z oceną odległości od zaparkowanych po obu stronach samochodów, dlatego stosuje go zaledwie kilka procent kierowców.
Parkować w ten sposób można jedynie w miejscach odpowiednio oznakowanych i tylko tak, aby nie utrudnić ruchu innych pojazdów, a więc aby zaparkowany samochód nie wystawał poza linię, wytyczającą krawędź pasa ruchu lub granicę stanowiska parkingowego.
Zaparkowanie pojazdu tyłem prostopadle do krawędzi drogi znakomicie ułatwia włączenie się do ruchu po zakończeniu postoju. Kierowca już w chwilę po ruszeniu widzi drogę po obu stronach i może bezpiecznie wjechać pomiędzy jadące nią pojazdy, tak jakby wjeżdżał na nią z drogi podporządkowanej, nawet gdy widoczność ograniczają zaparkowane po obu stronach większe pojazdy.
Zobacz też: Lane Assist