Kontrola e-TOLL, czyli nowoczesny system monitorujący
REKLAMA
REKLAMA
Prowadzisz ciężarówkę? Płać elektronicznie!
Sposób wnoszenia opłat drogowych zmienia się. Od 1 października za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce kierowcy samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony będą mogli płacić wyłącznie poprzez e-TOLL. System opiera się na jednym z trzech filarów. Darmowej aplikacji instalowanej na urządzeniu mobilnym, lokalizatorów - zamontowanych w pojazdach (ZSL) lub urządzeń pokładowych (OBU). Każdy z układów jest wspierany technologią dostarczoną przez VITRONIC, która gwarantuje poprawność dokonania opłaty.
REKLAMA
e-TOLL już wkrótce także dla samochodów osobowych
Na tym jednak nie koniec, bo system będzie systematycznie rozszerzany. Już 1 grudnia znikną Miejsca Poboru Opłat na autostradach, przez co za państwowe odcinki dróg, zarządzane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, elektronicznie płacić będą musieli również kierowcy samochodów osobowych czy motocykli. A to stawia przed rozwiązaniami opracowanymi przez VITRONIC kolejne wyzwania.
Kontrola e-TOLL: albo radiowozy, albo bramownicach w dawnych MPO
Jak kontrolowana będzie płatność? W pierwszej kolejności poprzez urządzenia o nazwie Enforcement Bar dostarczone przez VITRONIC i zamontowane w samochodach patrolowych Krajowej Administracji Skarbowej. Odczytują one numery rejestracyjne i na tej podstawie określają czy płatność została wniesiona. Po drugie system uzupełniony zostanie kolejnymi urządzeniami VITRONIC, zamontowanymi na bramownicach oraz Miejscach Poboru Opłat (MPO) nad autostradami A2 i A4.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.