REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gdzie są testowane opony zimowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Centrum testowe Michelin w Ivalo
Centrum testowe Michelin w Ivalo
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Producenci opon przeprowadzają testy w różnych ośrodkach rozlokowanych na całym świecie. Jednak podczas tworzenie opon zimowych wielu wybiera ośrodki testowe zlokalizowane w Alpach lub Skandynawii. Jednym z popularniejszych miejsc testowania opon zimowych jest fińskie Ivalo. Fira Michelin właśnie kupiła tam centrum testów zimowych.

Wiodący europejscy producenci opon zazwyczaj testowali zimowe ogumienie w Alpach bądź Skandynawii. Jednak ostatnio coraz częściej wybierają do testowania miejsca położone na północy Europy w pobliżu koła podbiegunowego. Dlaczego? Chodzi o inną strukturę śniegu i przede wszystkim o fakt, że w Alpach śniegu jest coraz mniej.

REKLAMA

Centrum testowe Michelin w Ivalo

Centrum testowe Michelin w Ivalo

Michelin

Michelin

Zobacz też: Jak sprawdzać ciśnienie w oponach?

Michelin kupił centrum testów zimowych w Ivalo w Finlandii

REKLAMA

Firma Michelin kupiła centrum testów zimowych w Ivalo w Finlandii z myślą o testowaniu swoich opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Położenie obiektu w pobliżu koła podbiegunowego sprawia, że panują tam idealne warunki, szczególnie gdy w Europie brakuje śniegu.

Dotychczas przez ponad 20 lat Michelin korzystał z centrum, regularnie prowadząc tam testy opon zimowych. Zakup terenu przez Europejskie Centrum Technologiczne Michelin umożliwi firmie pełny dostęp do różnego rodzaju terenów – od przełęczy w alpejskim stylu do fińskich równin, a także zadaszonej infrastruktury. Surowy klimat Ivalo, a także struktura śniegu różniąca się od tego leżącego w Alpach, gwarantują idealne warunki do testów. Już teraz opony z europejskim oznaczeniem 3 PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake – symbol płatka śniegu na tle góry) są certyfikowane właśnie tutaj.

Centrum testów w Ivalo położone jest 300 km na północ od koła podbiegunowego. Zakres panujących tam temperatur wynosi od 0° do -30° w okresie od listopada do końca marca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wymiana opon na zimowe - kompendium

Centrum testowe Michelin w Ivalo

Teren obiektu z torami zajmującymi 20 ha liczy łącznie 60 ha i obejmuje:

  • tor testów na śniegu o długości 1,7 km,
  • 5 platform o długości 500-800 m do testów odległości podczas hamowania i przyspieszania,
  • 2 tory do testów na lodzie,
  • 4 tory okrężne do testów przyczepności na zakrętach,
  • podjazd o nachyleniu 8 proc. przeznaczony do testów podczas ruszania i przyspieszania.

Zobacz też: Opony zimowe – fakty i mity

Wybrane typy testów przeprowadzane w centrum Ivalo:

  • ruszanie i przyspieszanie na śniegu,
  • hamowanie na śniegu,
  • trakcja na śniegu,
  • przyczepność na zakrętach na śniegu,
  • trakcja na lodzie,
  • hamowanie na lodzie,
  • przyczepność na zakrętach na lodzie,
  • ruszanie na lodzie.

Źródło: Michelin

Kluczowe dane dotyczące testów opon Michelin w warunkach zimowych:

  • 2 000 opon zimowych przetestowanych przez Michelin w 2014 r. na trasach Ivalo, w tym 400 opon ciężarowych i 1 600 opon do samochodów osobowych i dostawczych.
  • 1/3 z tych przetestowanych opon należy do gamy produktowej X-Ice opracowanej z myślą o wyjątkowo zimnych obszarach, takich jak kraje nordyckie i Rosja.
  • 2/3 z przetestowanych opon należy do linii Alpin przeznaczonej dla pozostałej części Europy.
  • Oprócz Finlandii Michelin testuje swoje opony zimowe także w 4 innych krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Szwecji.
Centrum testowe Michelin w Ivalo
Michelin
Centrum testowe Michelin w Ivalo
Michelin
Centrum testowe Michelin w Ivalo
Michelin
Centrum testowe Michelin w Ivalo
Michelin
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA