Goodyear Triple Tube - automatycznie regulowane ciśnienie powietrza
Koncepcyjna opona Triple Tube dostosowuje ciśnienie powietrza do zmieniających się warunków drogowych, zapewniając kierowcom nowy poziom osiągów i wszechstronności. Technologia ta może znaleźć zastosowanie w bezzałogowych samochodach przyszłości, ponieważ pozwala oponie „przygotować się” do wejścia w zakręt.
Zasada działania Triple Tube opiera się na wbudowanym kompresorze, który przenosi powietrze z komory głównej do trzech specjalnych komór powietrznych. Opona automatycznie dostosowuje się do jednej z trzech pozycji w zależności od warunków drogowych. Pozycja Eko/Bezpieczeństwo zapewnia zmniejszony opór toczenia. Pozycja Sport poprawia właściwości jezdne poprzez optymalizację powierzchni styku z drogą. Pozycja Mokra Nawierzchnia daje wysoką odporność na aquaplaning poprzez podniesienie bieżnika w centralnej części opony.
Zobacz też: Klasa opony, opory toczenia i różnica w zużyciu paliwa
„Trendy społeczne i środowiskowe wpłyną na sposób, w jaki będziemy jeździć w przyszłości. Wymaga to od nas przewidywania szybko zmieniających się potrzeb klientów i silnego oparcia na nich naszych procesów tworzenia innowacji. Dzięki temu nasze produkty będą jeszcze mocniej zintegrowane z pojazdem i konsumentem, bardziej przyjazne dla środowiska i wszechstronne. Przykłady takich nowości przedstawiamy już dziś w Genewie” – powiedział Joe Zekoski, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych.
Prezentowane opony koncepcyjne to rezultat pracy inżynierów i naukowców Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu i zarazem element realizowanego przez firmę procesu innowacji. Choć żadna z wizjonerskich opon koncepcyjnych nie znajdzie się na razie w sprzedaży, to takie pomysły są niezbędnym elementem strategii Goodyeara. Motywują one zespoły badawczo-rozwojowe do przyszłościowego, pro-rynkowego myślenia.
Źródło: materiały prasowe goodyear