REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony, które same się uszczelniają

Subskrybuj nas na Youtube
samouszczelniające się opony Michelin Selfseal
samouszczelniające się opony Michelin Selfseal
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Samouszczelniające się opony, które stracą swych właściwości nawet po przebiciu, to nowy projekt koncernu Michelin. Już od 2015 roku będą one dostępne w sprzedaży.

Oporna odporna na przebicie

Od przyszłego roku będzie można jeździć samochodami wyposażonymi w opony odporne na przebijanie. Samouszczelniająca się opona wyprodukowana przez Michelin została po raz pierwszy zaprezentowana podczas światowego spotkania Michelin Challenge Bibendum, które odbyło się w chińskim mieście Chengdu.

REKLAMA

Produkcja samouszczelniających się opon jest możliwa dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii MICHELIN Selfseal, która pozwala utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach osobowych i dostawczych. Technologia MICHELIN Selfseal sprawi, że nie trzeba już będzie wyposażać samochodów w opony zapasowe i podnośniki, co wpłynie zarówno na komfort jazdy, jak i ochronę środowiska. Brak opony zapasowej zredukuje masę aut o około 30 kg, co przełoży się na zmniejszenie zużycia paliwa.

Jak działa samouszczelniająca się opona?

REKLAMA

Innowacja opatentowanej technologii MICHELIN Selfseal, zaprezentowanej podczas Michelin Challenge Bibendum, polega na wykorzystaniu nowatorskiej mieszanki gumowej, która zasklepia się natychmiast po przebiciu bieżnika. Konstruktorzy osiągnęli ten efekt dzięki umieszczeniu wewnątrz opony stabilnej warstwy uszczelniającej wykonanej z naturalnego kauczuku. Takie ogumienie nie zawiera płynnych polimerów, przez co wyeliminowano zjawisko wibracji. W przypadku przebicia opony technologia MICHELIN Selfseal naprawia ją już w momencie uszkodzenia. Usterka nie wymaga żadnych dalszych interwencji kierowcy i nie ogranicza prędkości jazdy. Należy też podkreślić, że zastosowanie technologii Selfseal nie wpływa na zużycie bieżnika, a także na inne osiągi opon, takie jak przyczepność i opory toczenia.

– Choć dział Badań i Rozwoju Michelin dysponuje rocznym budżetem przekraczającym 500 milionów euro oraz zatrudnia kilkuset naukowców, prace nad tego typu zaawansowanymi technologiami trwają nawet pięć lat od chwili narodzenia się idei do wprowadzenia opony do seryjnej produkcji – mówi Tomasz Młodawski, ekspert opon osobowych i dostawczych Michelin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Michelin Challenge Bibendum w Chengdu to spotkanie przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego, firm transportowych – udział w nim wzięło około 5 tysięcy samorządowców, naukowców, ekspertów i polityków z 80 krajów. Spotkanie propaguje innowacyjny, bezpieczny, ogólnodostępny, tańszy i ekologiczny transport. Ekspozycje i sale konferencyjne podczas 12. edycji Michelin Challenge Bibendum w Chengdu zajmowały ponad milion metrów kwadratowych.

Chińskie miasto Chengdu, gdzie odbyło się Michelin Challenge Bibendum, nie bez powodu zostało wybrane na miejsce premiery nowej technologii. W liczącej 14 mln mieszkańców aglomeracji Chengdu liczba samochodów tylko w ostatnim roku wzrosła o 40 proc. Co ważne, statystyki wskazują, że w krajach azjatyckich opona ulega przebiciu po przejechaniu 3 tys. km. Dla porównania ta sama opona w Europie ulega przebiciu co 75 tys. km. Te dane wskazują, że innowacja będzie ważna także dla azjatyckiej motoryzacji.

Źródło: materiały prasowe Michelin

samouszczelniające się opony Michelin Selfseal
Michelin
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA