REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony, które same się uszczelniają

Subskrybuj nas na Youtube
samouszczelniające się opony Michelin Selfseal
samouszczelniające się opony Michelin Selfseal
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Samouszczelniające się opony, które stracą swych właściwości nawet po przebiciu, to nowy projekt koncernu Michelin. Już od 2015 roku będą one dostępne w sprzedaży.

Oporna odporna na przebicie

Od przyszłego roku będzie można jeździć samochodami wyposażonymi w opony odporne na przebijanie. Samouszczelniająca się opona wyprodukowana przez Michelin została po raz pierwszy zaprezentowana podczas światowego spotkania Michelin Challenge Bibendum, które odbyło się w chińskim mieście Chengdu.

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja samouszczelniających się opon jest możliwa dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii MICHELIN Selfseal, która pozwala utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach osobowych i dostawczych. Technologia MICHELIN Selfseal sprawi, że nie trzeba już będzie wyposażać samochodów w opony zapasowe i podnośniki, co wpłynie zarówno na komfort jazdy, jak i ochronę środowiska. Brak opony zapasowej zredukuje masę aut o około 30 kg, co przełoży się na zmniejszenie zużycia paliwa.

Jak działa samouszczelniająca się opona?

Innowacja opatentowanej technologii MICHELIN Selfseal, zaprezentowanej podczas Michelin Challenge Bibendum, polega na wykorzystaniu nowatorskiej mieszanki gumowej, która zasklepia się natychmiast po przebiciu bieżnika. Konstruktorzy osiągnęli ten efekt dzięki umieszczeniu wewnątrz opony stabilnej warstwy uszczelniającej wykonanej z naturalnego kauczuku. Takie ogumienie nie zawiera płynnych polimerów, przez co wyeliminowano zjawisko wibracji. W przypadku przebicia opony technologia MICHELIN Selfseal naprawia ją już w momencie uszkodzenia. Usterka nie wymaga żadnych dalszych interwencji kierowcy i nie ogranicza prędkości jazdy. Należy też podkreślić, że zastosowanie technologii Selfseal nie wpływa na zużycie bieżnika, a także na inne osiągi opon, takie jak przyczepność i opory toczenia.

REKLAMA

– Choć dział Badań i Rozwoju Michelin dysponuje rocznym budżetem przekraczającym 500 milionów euro oraz zatrudnia kilkuset naukowców, prace nad tego typu zaawansowanymi technologiami trwają nawet pięć lat od chwili narodzenia się idei do wprowadzenia opony do seryjnej produkcji – mówi Tomasz Młodawski, ekspert opon osobowych i dostawczych Michelin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Michelin Challenge Bibendum w Chengdu to spotkanie przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego, firm transportowych – udział w nim wzięło około 5 tysięcy samorządowców, naukowców, ekspertów i polityków z 80 krajów. Spotkanie propaguje innowacyjny, bezpieczny, ogólnodostępny, tańszy i ekologiczny transport. Ekspozycje i sale konferencyjne podczas 12. edycji Michelin Challenge Bibendum w Chengdu zajmowały ponad milion metrów kwadratowych.

Chińskie miasto Chengdu, gdzie odbyło się Michelin Challenge Bibendum, nie bez powodu zostało wybrane na miejsce premiery nowej technologii. W liczącej 14 mln mieszkańców aglomeracji Chengdu liczba samochodów tylko w ostatnim roku wzrosła o 40 proc. Co ważne, statystyki wskazują, że w krajach azjatyckich opona ulega przebiciu po przejechaniu 3 tys. km. Dla porównania ta sama opona w Europie ulega przebiciu co 75 tys. km. Te dane wskazują, że innowacja będzie ważna także dla azjatyckiej motoryzacji.

Źródło: materiały prasowe Michelin

samouszczelniające się opony Michelin Selfseal
Michelin
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA