Dunlop StreetResponse2 - nowa opona do małych aut

Dunlop StreetResponse2 opona / Goodyear
Opona Dunlop StreetResponse2 powstała z myślą o właścicielach niedużych, miejskich aut, którzy oczekują opon o dobrych właściwościach trakcyjnych za relatywnie nieduże pieniądze.

Opony Dunlop StreetResponse2

Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high i ultra high performance, wprowadza na europejski rynek model StreetResponse2. Nowe opony, przeznaczone do małych pojazdów umożliwiają wykorzystanie najlepszych właściwości opon Dunlop w tym segmencie.

Nowe opony StreetResponse2, dostępne w rozmiarach 13, 14 i 15 cali, osiągają lepsze rezultaty na mokrej i suchej nawierzchni: krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem (testowane w zakładach badawczo-rozwojowych Goodyear w Mireval we Francji w 2013 r. W oparciu o wyniki wew. testów z zastosowaniem opony o rozmiarze 175/65 R14 T na samochodzie Ford Fiesta 1.6i.)

Zobacz też: Czujniki TPMS obowiązkowo w każdym samochodzie

„Projektując nową oponę przeznaczoną do małych samochodów dołożyliśmy wszelkich starań, aby posiadała wszystkie parametry jakościowe charakterystyczne dla Dunlopa. Dzięki temu StreetResponse2 wyróżnia się m.in. solidną przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni” – powiedział Guillaume Carli, dyrektor marki Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Aby ułatwić prowadzenie na mokrej nawierzchni, opracowano nowy kształt opony, o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika o podwójnym, szerokim rowku obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni są liczne nacięcia i rowki poprzeczne, których zadaniem jest usuwanie wody z bieżnika. Technologie te pomagają zmniejszyć ryzyko aquaplaningu i skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem opony.

Na suchej nawierzchni opona Dunlop StreetResponse2 radzi sobie doskonale za sprawą solidnego centralnego żebra, które poprawia przyczepność podczas skrętów. Natomiast ogólna konstrukcja i niewielka masa opony przekładają się na niższy opór toczenia.

Zobacz też: Porsche Macan na nowych oponach Michelin

„StreetResponse2 zapewnia też lepsze parametry jeśli chodzi o drogę hamowania – w porównaniu z poprzednim modelem skróciliśmy ją o dwa metry na mokrej nawierzchni i półtora metra na suchej. Włożyliśmy również wiele pracy w inne niezwykle istotne kryterium – żywotność. Opona Dunlop StreetResponse2 imponuje wydłużeniem przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem za sprawą wielu ulepszeń zastosowanych podczas projektowania (testowane w zakładach badawczo-rozwojowych Goodyear w Mireval we Francji w 2013 r. W oparciu o wyniki wew. testów z zastosowaniem opony o rozmiarze 175/65R14 T na samochodzie Ford Fiesta 1.6i.)" – dodał Guillaume Carli.

Efektem udoskonaleń w stosunku do pierwszej generacji opon StreetResponse jest skrócenie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Opona hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 2 metry różnicy przy hamowaniu z 80 km/h do zatrzymania. Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 1,5 metra przy hamowania ze 100 km/h do zatrzymania na suchej nawierzchni.

Przyczepność opony na mokrej nawierzchni

Dunlop StreetResponse2 posiada ocenę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w zakresie oporu toczenia (W oparciu o 20 rozmiarów opon wprowadzonych dotychczas na rynek, z czego 18 (90%) posiada klasyfikację BC), co czyni ją jedną z najlepiej klasyfikowanych opon – w ramach europejskiego systemu etykietowania ogumienia – w swojej kategorii na rynku europejskim.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance,
z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.

Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o. o.

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...