Audi A3 8L: montaż poliftowych nawiewów
REKLAMA
REKLAMA
Zanim podejmiemy się montażu, musimy zebrać potrzebne rzeczy:
• Ok. 5 metrów kabla dwużyłowego,
• Jeden cienki metalowy wieszak,
• Kostka do podłączenia (do kupienia w ASO)
REKLAMA
Pierwszym krok, to demontaż schowka i osłony kierownicy. Na samym początku musimy odkręcić cztery śruby znajdujące się z boku i odpiąć kostkę. Możemy również odkręcić wszystkie śrubki i wyjąć całą plastikową ramkę, która trzyma bok schowka, jednak nie jest to wymagane. Mamy do odkręcenie jeszcze jedną śrubkę, znajduje się ona pod schowkiem przy kokpicie środkowym.
Trzy kolejne śruby znajdują się w schowku, po odkręceniu ich, możemy już swobodnie wyjąć schowek. Tak samo postępujemy ze śrubkami znajdującymi się pod kierownicą. Odkręcamy 4 śrubki z boku oraz 3 w miejscu schowka i w okolicy pedałów. Kiedy mamy wszystko odkręcone, zdejmujemy czarny plastik z nad kierownicy. Przechodzimy teraz do demontażu nawiewów i przeciągnięcia kabli.
Zobacz również: Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania
REKLAMA
Lewy i prawy nawiew podważamy delikatnie śrubokrętem, chwytami palcami i wyjmujemy. Środkowy wymaga od nas trochę zdolności manualnych. Z metalowych wieszaków robimy dwa chwytaki, jeden wkładamy do środka kratek i zaczepiamy go o ich koniec. Drugi wsadzamy do środka, od góry, pomiędzy kratką a deską. Łapiemy dwa chwytaki i ciągniemy do siebie. Od razu uprzedzamy, żeby nie być zdziwionym, jeśli nie uda się za pierwszym razem.
W miejscu gdzie były nawiewy, wkładamy rękę i musimy wyczuć szczelinę między deską rozdzielczą a tunelem. Wpychamy powoli kabel w tą szczelinę, wsadzamy śrubokręt od dołu i wyciągamy kabel. Przepychamy teraz kabel do środkowego tunelu. Bierzemy nożyk i robimy dziurkę w tunelu. Powiększamy ją śrubokrętem i wkładamy do środka przez otwór. Możemy mieć z tym problemy, jednak trzeba popróbować kilka razy.
Zobacz również: Audi A3 8L: montaż spryskiwaczy lamp przednich
To samo robimy od strony kierowcy, z tym, że tam musimy mieć 2 kable. Teraz łączymy odpowiednio kable ze sobą i podpinamy do kostki nawiewów. Czarny kabel masowy podłączamy do brązowego. Czerwony – plus podłączamy do górnego niebieskiego. Pamiętajmy, żeby wszystko dobrze zlutować.
Montujemy nawiewy i wkręcam z powrotem wszystkie śruby.Teraz zostało nam zaparkować w ciemny pomieszczeniu i sprawdzić działanie podświetlanych nawiewów.
REKLAMA
REKLAMA