Usunięcie tej usterki na szczęście wymaga jedynie przeczyszczenia nagrzewnicy.
Zaczynamy od kupienia środka do czyszczenia układu chłodzącego. Koszt około 15 złotych. Następnie spuszczamy cały płyn, włącznie z tym z nagrzewnicy, poprzez rozłączenie przewodów od nagrzewnicy znajdujących się pod zbiornikiem wyrównawczym.
Zobacz również: Płyn do chłodnicy – gotowy czy koncentrat?
Następnie zakładamy przewody, wlewamy płyn czyszczący i dolewamy wody. Teraz należy odpalić silnik i rozgrzać go do temperatury 90 stopni, nie zakręcając zbiornika wyrównawczego i włączając ogrzewanie na najwyższą temperaturę.
Po kilku minutach wyłączamy silnik i spuszczamy płyn z wodą, aby następnie odpalić silnik i, dla wypłukania układu, ponownie zalać go wodą.
Zobacz również: Jak wyczyścić klimatyzację?
Uwaga! Ważne jest aby woda nie była zimna ponieważ może to uszkodzić przewody lub inne elementy silnika. Dla pewności po spuszczeniu wody możemy wyjąć przewody od nagrzewnicy i wyczyścić je dokładniej, na przykład sprężonym powietrzem.
Na koniec składamy wszystkie przewody i zalewamy układ nowym płynem chłodniczym.