Opel Calibra: wymiana tylnych klocków hamulcowych
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok to skompletowanie wszystkich potrzebnych części. Zaczynamy od kupna bolców do zacisków tylnych. Koszt, jaki musimy ponieść to ok. 30zł. W zestawie znajdują się również blaszki. Do kompletu brakuje nam tylko klocków. Tutaj warto zdecydować się na te z wyższej półki.
REKLAMA
Zobacz również: Czy można samodzielnie ocenić zużycie hamulców?
Kolejny krok to uniesienie samochodu i zdjęcie koła. To, co nas interesuje, to zacisk, a w nim klocki, bolce i blaszki. Musimy wybić bolce z boku zacisku. Robimy to za pomocą młotka i twardego szpikulca. Z racji tego, że bolce mogą być zardzewiałe, trzeba użyć dużej siły. Jeżeli bolec się ruszy, wsadzamy gwóźdź i wybijamy bolec do końca, do momentu, aż wyjdzie z drugiej strony.
Wyjmujemy blaszkę i mamy dostęp do klocków hamulcowych. Wystarczy teraz wyjąć klocki z zacisku. W przypadku montażu, może wystąpić potrzeba wciśnięcia tłoczka. Wtedy opieramy śrubokręt o zacisk i wciskamy go do środka.
Zobacz również: Opel: wymiana serwa hamulca
Zakładamy nowe bolce i blaszkę. Wbijamy je młotkiem do momentu, aż będą widoczne po drugiej stronie zacisku.
Koszt zakupu blaszek jest niewielki, dlatego warto zamontować nowe. Przed rozpoczęciem jazdy, należy wcisnąć kilka razy pedał hamulca.
REKLAMA
REKLAMA